وزير نيرو شکاف بين هزينه فروش و قيمت آب و برف را زياد دانست و اعلام کرد: تنها يک چهارم هزينه آب و برق از سوي مردم تامين مي‌شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميد چيت‌چيان وزير نيرو در مراسم معارفه خود با مديران ارشد وزارت نيرو مهمترين اقدامات و اولويت‌هاي اين وزارت خانه را در سه بخش عنوان کرد و افزود: کمک به توسعه ملي در بخش صنعت، کشاورزي و افزايش کيفيت و ارائه خدمات به مردم و رفع مشکل منابع آبي را از مهمترين اولويتهاي اين وزارتخانه است.

وي ادامه داد: بزرگترين چالش اين وزارتخانه حفاظت و صيانت از منابع آب است.

وي قرار گرفتن در حوزه گرم و خشک تغيير اقليم را عامل کمبود منابع آب عنوان کرد و افزود: برنامه ريزي دقيق مي‌تواند محدوديت منابع را رفع کند.

چيت‌چيان تصريح کرد: صيانت از منابع آبي از نظرکمي و کيفي با چالش‌هاي متعددي رو به رو است مهمترين چالش پيش رو محدوديت منابع آبي و مالي است و به شدت به اين صنعت فشار وارد کرده است.

وي ادامه داد: صنعت آب و برق بسيار کار آزموده و پر افتخار است متخصصان اين صنعت پايه‌هاي محکمي را بنا گذاشته‌اند.

وي درآمد حاصل از پرداخت هزينه  آب و برق را بسيار کمتر مجموع هزينه‌هاي اين صنعت دانست و ادامه داد: در حال حاضر تنها يک چهارم هزينه‌هاي اين دو بخش از سوي مصرف کنندگان پرداخت مي‌شود و اين بزرگترين ظلم به اين صنعت است.

وي اظهار داشت: شکاف بين هزينه فروش و قيمت بايد کاهش پيدا کند چرا که در غير اين صورت اين صنعت قادر به ادامه حيات نخواهد بود.

چيت‌چيان مشارکت بهره‌برداران و شرکتهاي خصوصي براي اتمام طرح‌هاي نيمه تمام را از جمله اقدامات موثر براي رهايي از اقتصاد دولت محور دانست و افزود: در انجام پروژه‌هاي مربوط به اين صنعت با شرايط فوق مطمئن تسهيلات و منابع مالي از سوي صندوق توسعه ملي در صورت محدود نبودن منابع اختصاص پيدا خواهد کرد.

وزير نيرو تاکيد کرد: اين صنعت نيازمند برنامه‌ريزي و ريل گذاري براي رسيدن به دانش روز است.

وي ادامه داد: ادامه روشهاي موفق گذشته تضمين کننده موفقيت آينده نيست شرکت‌هاي بزرگي بودند که در اين تله افتادند روشهاي گذشته در آينده ممکن است ما را با مشکل مواجه کند.

وزير نيرو افزود: ادامه مسير گذشته بدون تحولات دانشي منجر به تحمل هزينه براي مردم و کاهش کارآيي  و اثر بخشي اين صنعت خواهد بود.

وي ادامه داد: تحولات اقتصادي و  محيط زيست بايد منجر به تحول اساسي در صنعت شود.

چيت‌چيان ادامه داد: مديريت تامين کارآيي اقتصادي و با کيفيت برق با مشکلات مردم و به صورت سازگار با محيط زيست به جاي تمرکز بر توسعه فيزيکي و ظرفيتهاي تامين برق از الويت‌هاي اين وزارتخانه در صنعت برق است.

وي همچنين واگذاري دانشگاه صنعت آب و برق عباس‌پور به وزارت علوم را کار اشتباهي عنوان کرد و ادامه داد: احياي دانشگاه و نگاه تخصصي به آن را از جمله اقداماتي که از سوي اين وزارتخانه دنبال خواهد شد.

وي همچنين توسعه شبکه آب سالم به روستاهاي بالاي 20 خانوار و توسعه شبکه آب و فاضلاب را از رويکردهاي بخش اب عنوان کرد و خاطر نشان کرد: مديريت تخصيص و پايدار و با کيفيت آب با مشارکت مردم سازگار با محيط زيست و براساس مديريت به هم پيوسته منابع آب و ارتقايي بهره‌بردراي به جاي تمرکز به توسعه فيزيکي را از ديگر رويکردهاي بخش آب عنوان کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آب ، برق ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار