مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به مطالب مطرح شده در مورد مسمومیت شهروندان استان یزد به دلیل وجود کلر بالا در آب گفت: ميزان كلر باقيمانده در شبكه در حد استاندارد آب شرب بوده و به هيچ وجه نمي تواند موجب مسموميت شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به مطالب مطرح شده در مورد مسمومیت شهروندان استان یزد به دلیل وجود کلر بالا در آب گفت: ميزان كلر باقيمانده در شبكه در حد استاندارد آب شرب بوده و به هيچ وجه نمي تواند موجب مسموميت شود.

علی اسلامی اظهار داشت: گزارشات مركز بهداشت استان یزد نیز كه بر اين امر نظارت مستمر دارد، بیان کننده اين موضوع است.

وی افزود: مسموميت مردم در شهرهاي ميبد، اردكان و زارچ و بخش روستايي رستاق هيچ ارتباطي به آب آشاميدني جاري در شبكه شهري نداشته و تمامي كنترلهای بهداشتي كه توسط مراكز بهداشتي استان و همچنين آزمايشگاه كنترل كيفي شركت انجام مي شود، بيانگر سلامت كامل آب شرب و بهداشتي است.

اسلامی بیان کرد: اگر چه در سال جاري به دليل كاهش حجم ذخيره مخزن سد زاينده رود ناشي از خشكسالي هاي پياپي و ضرورت مديريت صحيح بر توزيع آب انتقالي به استان نسبت به سالهاي قبل كاهش داشته و شركت مجبور به استفاده بيشتر از منابع داخل استان بوده اما آب جاري در شبكه‌ها در تمامي نقاط استان كاملاً منطبق با استانداردهاي آب شرب است.

وی افزود: وجود آب كدر خارج از نرم‌هاي مورد پذيرش حتي يك مورد هم در طول سال جاري به شركت گزارش نشده است و ممكن است مربوط به شبكه هاي داخل منازل باشد.

افت کیفیت آب و تغییر رنگ و مزه آب طی دو هفته اخیر، مسائل مختلفی را در استان یزد به وجود آورده که خبرگزاری مهر آماده انتشار اخبار و مطالب و آنچه دانستن آن برای مردم استان یزد الزامی است، می‌باشد./ز
برچسب ها: کلر ، در ، اب شرب ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.