مدیر عامل شرکت آبفار لرستان گفت :به دلیل خشکسالی هایی که در سال های اخیر به وجود آمده، متاسفانه 50 درصد چشمه ها ی استان خشک شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛ مهندس کاکاوند ادامه داد: بسیاری از چشمه ها با کاهش دبی اب مواجه شده اند وحتی برخی از چاههای دستی هم خشک شده اند.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین مشکلات در این زمینه در شهرستانهای کوهدشت ،بروجرد وخرم آباد به وجود آمده است اما علیرغم این مشکلات شرکت تا کنون خدمات خود به روستاییان را کم نکرده است.
کاکاوند یاد آور شد : استمرار خشکسالی‎ها باعث شده از سال 88 تاکنون 323 حلقه چاه در روستاهای استان حفر که این میزان 3 برابر بیشتر از سال 88 است
وی ادامه داد: ظرف 4 سال گذشته هم با توجه به پیش آمدن مساله ادغام، این شرکت مجوز جذب نیرو نداشته و اعتبارات روستاها هم در سال 92 دیده نشدند.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد:مساله خشکسالی‎ها، نبود اعتبارات و کمبود نیرو شرایط سختی را برای خدمت رسانی در این مجموعه ایجاد کرده است .
کاکاوند اظهارکرد: شرکت 2 میلیارد و 300 میلیون تومان هم از مشترکین طلب دارد و برخی دستگاهها مانند زندان خرم آباد با بیش از 200میلیون بدهی، آموزش و پرورش، مخابرات، علوم پزشکی و .... بیشترین میزان بدهی ها را به شرکت دارند.
کاکاوند تصریح کرد: با این وجود شرکت آبفار استان اقدامات مهمی در راستای افزایش خدمت رسانی و بهره وری در طی سال های اخیر انجام داده است.
وی اظهار کرد: از سال 88 تاکنون 243 سیستم تله متری نصب شده و قبل از آن سیستم تله متری وجود نداشت.
مهندس کاکاوند گفت: 120تابلو ی سافت استارتر برای جلوگیری از سوختن پمپ ها از 40 مورد در سال 88امروز به 25مورد کاهش یافته، همچنین در این مدت 369 کنتور حجمی نصب شده وزمان رفع شکستگی ها هم از 23ساعت به 6 ساعت کاهش یافته است.
کاکاوند ادامه داد: با وجود دریافت این میزان ناچیز اعتبار که با پیگیری های استاندار به شرکت اختصاص یافته ،بیش از 3.5 میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون توسط شرکت برای اجرای پروژه ها هزینه شده است.
وی گفت:  بخشی از آب شرب روستا ها هم به مصارف کشاورزی و دامپروری اختصاص می یابد که این مساله تاثیرات نامناسبی در سطح آبدهی چشمه ها وقنات ها دارد و نیاز است که دستگاه های متولی با همکاری بین بخشی نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند./ب
برچسب ها: خشک شدن ، چشمه ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.