سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بر پیگیری ویژه روند ثبت جهانی کردن تاق بستان تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر با اشاره به برگزاری نشستی با اعضای شورای فنی اداره کل میراث

فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار کرد: در این نشست پیرامون مسائل

مختلف مربوط به آثار تاریخی استان کرمانشاه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سپهرافزود: تاق بستان چشم و چراغ گردشگری استان کرمانشاه است و چه بسا که بیشتر مردم کشور و حتی دنیا، کرمانشاه را بیش از هر چیز دیگری با تاق بستانش می شناسند.

 وی گفت : بنابراین توجه ویژه به این مجموعه تاریخی فرهنگی شهر کرمانشاه در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: همچنین در این جلسه بر لزوم توجه به ثبت آثار تاریخی شناسایی شده استان در شواری ثبت آثار ملی کشور تاکید شد.وی یادآور شد: استان کرمانشاه بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده دارد که بخش قابل توجه آن را تپه ها و محوطه های تاریخی شکل می دهند، بنابراین به منظور حفاظت بیشتر از این آثار ارزشمند تاریخی که به نوعی میراث گذشته گان ما به شمار می آیند، باید هرچه سریعتر در راستای ثبت ملی کردن آنها گام برداریم.

سپهر تصریح کرد: استان کرمانشاه دارای بیشترین تعداد تپه های تاریخی ثبت ملی شده در سطح کشور است که این مهم اهمیت کار در اداره کل میراث فرهنگی استان را نشان می دهد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، تاکید کرد: حفاظت از آثار تاریخی و جلوگیری از تخریب آنها وظیفه ای سنگین بر دوش میراث بانان کرمانشاهی است./س

 

برچسب ها: ثبت ، جهانی ، تاق بستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.