" مضحکه ی گرگ ساختار شکن" بازگویی قصه های کهن است نمایش تو هرگز نخواهی کشت از دانه ی گندم کالبد جسمی پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ی تئاتر باشگاه خبرنگاران شب گذشته در برنامه های مجله تئاتر نقد و بررسی دو نمایش تو هرگز نخواهی کشت" با حضور سامان خلیلیان کارگردان مرتضی شاه کرم نویسنده و نمایش مضحکه ی " گرگ ساختار شکن" با حضور شاهین کربلایی طاهر کارگردان این نمایش صورت گرفت.

سامان خلیلیان کارگردان نمایش تو" هرگز نخواهی گشت" در خصوص تقابل بین تماشاگر و نمایش عنوان کرد: من اعتقاد داشتم با توجه به متن نمایشنامه باید راهرویی بین تماشاگر و نمایش قرار دهیم به همین دلیل بازیگران بیشتر به حالت نیمرخ روی صحنه اجرا کردند.

وی تصریح کرد: سه  اپیزود در این نمایش وجود داشت همچنین در نمایش صحبت از گندمی بود که این سه اپیزود به همراه گندم شکل گرفتند واز دانه ی گندم به جسم گندم رسیدیم. به طوری که اپیزود اول گندم را گرفت و اپیزود دوم گندم را آرد کرد و در پایان گندم کالبد جسمی پیدا کرد و نام اپیزود سوم می شود.

در ادامه مرتضی شاه کرم نویسنده نمایش تو هرگز نخواهی گشت" عنوان کرد: قصه نمایش در  خصوص دفاع مقدس بوده  چراکه من دغدغه ام این موضوع است و بزرگ شده ی خرمشهر و با شرایط دفاع مقدس به طور کل آشنا هستم.

وی تصریح کرد: بهترین حالتی که می شد این داستان را بیان کرد آدمهای اپیزودی بود چرا که تأثیر آن بر مخاطب بیشتر است.

در ادامه برنامه نقد و بررسی در خصوص نمایش " مضحکه ی گرگ ساختار شکن" با حضور شاهین کربلایی طاهر کارگردان این نمایش صورت گرفت.

شاهین کربلایی طاهر در خصوص " مضحکه ی گرگ ساختار شکن" گفت: در این نمایش ما به دنبال رسیدن به فرم جدیدی در جهت نمایشنامه ی ایرانی است.

وی ادامه داد: قهرمان نمایش "مضحکه ی گرگ ساختارشکن" به جای اینکه با شمشیر مبارزه کند با قلب خود مبارزه می کند و ما در واقع خواستیم از قصه های کهن استفاده کنیم./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار