امام جمعه بروجرد گفت: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید در اولویت کارهای دولت یازدهم قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان حجت الاسلام ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به آغاز هفته دولت و گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود: هفته دولت فرصتی است تا دولتمردان عملکرد یکساله خود را به ملت گزارش دهند و مردم را در جریان خدمات و اقدامات انجام شده و در حال انجام خود قرار دهند.
خطیب جمعه بروجرد افزود: امیدواریم دولت یازدهم بتواند در مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور گامهای مفید و بلندی بردارد که لازمه موفقیت دولت حمایت همه جانبه مردم و همکاری همه بخشهای نظام است.
وی تصریح کرد: اولویت اول در کشور حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی و مهار تورم لجام گسیخته و مقابله با افزایش سرسام آور قیمت کالاها و خدمات است.
حجت الاسلام ترابی پرداختن به مسایل اقتصادی، ایجاد رونق اقتصادی و افزایش تولید در کشور را مهمترین مسایل اقتصادی دانست و افزود: رای بالای مردم به رییس جمهور و رای اعتماد بالای مجلس به وزاری اقتصادی، بستر کاملی برای حرکت پر شتاب در جهت حل مشکلات اقتصادی مردم مهیا کرده است.
امام جمعه بروجرد توجه به فرهنگ و عدم غفلت از آن را از مسایل مهم کشور دانست و گفت: امروز دغدغه رهبری معظم انقلاب و مردم متدین ، توجه کافی به مقوله فرهنگ و بویزه فرهنگ دینی است.
وی افزود: متاسفانه مقوله فرهنگ در همه دولتها مظلوم و مغفول بوده که امیدواریم رییس جمهور محترم که خود عالمی دینی و عنصری فرهنگی است، کوتاهی های گذشته در بخش فرهنگ را جبران نماید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع اسفناک مصر اشاره کرد و گفت: متاسفانه نظامی کودتاچی و دولت دست نشانده مصر همچنان به سرکوب و کشتار مردم ادامه داده و مصر را به پرتگاه جنگ داخلی و فروپاشی نزدیک می کنند.
وی اضافه کرد: در حالی مردم مصر اماج حملات ارتش این کشور هستند و رهبران اخوان المسلمین دستگیر و روانه زندان می شوند که حسنی مبارک بعد از تبرئه از تمامی اتهاماتش از زندان آزاد شد، که خود برگشت انقلاب مردم مصر را به نقطه صفر رقم می زند.
وی افزود: مردمی که برای ساقط کردن دیکتاتور کشورشان انقلاب کردند و پارسال پیروز شدند، امروز با آزاد شدن حسنی مبارک دیدند که انقلابشان را به بازی گرفتند.
وی یادآور شد: در همان زمان پیروزی، رهبر معظم انقلاب توصیه هایی به مردم مصر کردند که دست به سوی آمریکا دراز نکنند و دوستی با صهیونیستها نداشته باشند، ولی محمد مرسی و رجال سیاسی اخوان به این توصیه ها عمل نکردند و در دامن وهابیت افتاده و اینک وضعیتی اسفناک دارند.
وی تنها راه نجات مصر را وحدت و اتحاد ملت حول محور اسلام و قرآن و منافع مشترک و بیداری در برای توطئه های آمریکا عنوان کرد.
امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به بحران سوریه اشاره کرد و گفت: استفاده تروریستها از سلاح شیمایی و کشتار جمعی مردم به ویژه زنان و کودکان سوری در حومه دمشق به اوج رسیده است.

وی علت این بحران را انتقام گیری تروریستها از پیشرویهای خوب مردم و ارتش سوریه دانست و افزود: متاسفانه رسانه های غربی و صهیونیستی و منطقه ای حامی تروریستها، دولت و ارتش سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمایی کردند تا افکار عمومی را نسبت به سوریه تخریب کنند.
حجت الاسلام ترابی در بخش دیگری از سخنان خود به نیمه ماه شوال سالروز شهادت حضرت حمزه سید الشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: حمزه عموی پیامبر (ص) حق بزرگی به اسلام و امت اسلامی دارد و در آن سالهای آغازین اسلام که کفار و مشرکین تمام توان خود را بسیج کردند تا از توسعه اسلام جلوگیری کنند، یکی از عوامل پیروزی رسول خدا و گسترش اسلام از محیط تنگ مکه، ایثار و فداکاری حمزه سید الشهدا بود./س

برچسب ها: مشکلات ، اقتصادی ، الویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.