حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دانشگاه شهرکرد گفت: سبک زندگی اسلامی همان سبک زندگی توحیدی است که ما را از یک زندگی سالم برخوردار می کند و زیبنده یک جامعه اسلامی نیست که میزان جرم، جنایت و پرونده قضائی در آن زیاد باشد.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در کتاب اربعین، حدیثی از حضرت پیامبر (ص) را آورده است که علم سه دسته است که یا علم به عقایدو باورهای الهی است، یا علم به اخلاق و یا علم احکام و بایدها و نبایدها است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار داشت: رمز وحدت حوزه و دانشگاه این است که هر دو را به یک نقطه برسانند و انسانهای فرهیخته اهل علم را به یک نقطه ی انسانی برساند و درآن انسان بتواند ربانی و موحد بشود.
معاون اول قوه قضائیه یاداور شد: طبق حدیث عنوان بصری علم بذری است که خداوند در دل هرکس بخواهد وارد کرده و حقیقت علم در عبودیت و بندگی است و هرکس که عبدتر است، عالم تر و هرکس حقیقت توحید را بیشتر بشناسد از همه عالم تر می باشد.
وی گفت: سنگ بنای تفکر و اندیشه امام خمینی (ره) این موضوع بود که عالم محضر خداوند است و در محضر خداوند هیچ گناهی نباید صورت بگیرد و این نوع نگاه زندگی انسان را رقم می زند.
حجت الاسلام رئیسی تأکید کرد: ریشه بسیاری از جرم ها در جامعه ما دروغ است و به هر میزان که در جایگاه زندگی ما سبک زندگی اسلامی شکل بگیرد، بسیاری از ناهنجاری های زندگی مان کاهش و هنجار های زندگی مان افزایش می یابد.
معاون اول قوه قضائیه گفت: جامعه ای که می خواهد الگو گیری کند باید به دنبال الگو شدن نیز باشد؛ به گونه ای که در وجود ما الگوگیری و الگو پذیری نهادینه شده و همه ی انسان ها به دنبال الگو هایی هستند که خودشان الگو شوند.
وی تأکید کرد: بهترین سبک زندگی را دین در سبک و سیاق زندگی اولیاء خداوند عرضه کرده است که این اولیاء برای متقین امام و پیشوا باشند.
حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: زیبنده یک جامعه  اسلامی نیست که میزان جرم، جنایت و پرونده قضائی در آن تا این میزان بالا و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی وجود داشته باشد.
معاون اول قوه قضائیه گفت: سبک زندگی اسلامی همان سبک زندگی توحیدی است که ما را از یک زندگی سالم برخوردار می کند. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.