رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طراحی و ساخت ضد آب کننده نفوذی مصالح ساختمانی، توسط شرکت دانش بنیان نانولوتوس، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، دکتر محمود شیخ زین الدین با اعلام این خبر گفت: WRA یک ماده غیر سمی می­باشد که به وسیله فناوری نانو طراحی و فرآوری شده است.

وی افزود: پس از اعمال این ماده بر روی سطح و همزمان با تبخیر آب، مواد نانو استفاده شده در فرمولاسیون با دی اکسید کربن موجود در هوا واکنش داده و یک شبکه پلیمری آبگریز و غیر قابل حل در آب ایجاد می­کنند و سطح مورد نظر بدون تغییر رنگ، آبگریز می­شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در خصوص نحوه استفاده از این ماده نانویی توضیح داد: محلول رقیق شده با آب را با استفاده از برس، قلم مو و سایر روش­های متداول پوشش­دهی بر روی سطح اعمال نموده و به آن زمان 24 ساعت برای انجام واکنش­ها فرصت داده می­شود و پس از پایان واکنش، سطح بدون تغیر در رنگ، ضد آب خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محصول از حرکت موئینگی آب برروی سطوح مصالح ساختمانی جلوگیری می­کند، ادامه داد: می­توان به ضد قارچ و جلبک بودن در مناطق بارانی و مرطوب، جلوگیری از یخ زدگی و فروپاشی مصالح، ضد اشعه ماورا بنفش خورشید، غیرسمی و بدون آلودگی­های محیط زیستی و دارای طول عمر پنج تا 15 سال را به عنوان مهمترین ویژگی­های این محصول اشاره کرد.

شیخ زین الدین ، مهمترین کاربرد این محصول را در سطوح نمایی ساختمان شامل کلیه سطوح آجری، سیمانی، گچی و بتنی برشمرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.