یک فعال فرهنگی حرکت مداوم و مستمر تشکل های فرهنگی در راستای پیگیری و تحقق اهداف را به عنوان یکی از نتایج مشارکت در طرح ملی احسان ماندگار بر شمرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،جلیل معماریانی با اشاره به حیات طیبه و تأکید انبیاء بر حصول آن در زندگی دنیوی اظهار داشت: کسی حیات طیبه دارد که از قِبَل او و در سایه وجود او، دیگران به زندگی برسند که یکی از راه های تحقق حیات طیبه، سنت حسنه وقف است.

وی ادامه داد: روح انسان برای بارور شدن و آبیاری نیازمند اندیشیدن به نیازهای سایر افراد جامعه است و مشارکت در وقف و ایجاد موقوفات می تواند گامی در راستای هرچه متعالی تر و بارورتر کردن روح آدمی به شمار بیاید.

این استاد دانشگاه و نظریه‌پرداز حوزه فرهنگی با اشاره به طرح ملی احسان ماندگار تصریح کرد: تداوم و ماندگاری از جمله نیّات انسان ها برای انجام کار خیرخواهانه و وقف است که اجرای طرح احسان ماندگار این زمینه را برای افراد جامعه به ویژه دهک های پایین جامعه بیش از گذشته فراهم می کند.

معماریانی وقف را عامل افزایش اتحاد و همبستگی مردم در زمینه های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: انسان های هوشمند برای تداوم نام و عمل نیک خود تا بی نهایت، از راهکار وقف استفاده می کنند.

این فعال فرهنگی با تأکید بر توصیه ها و آموزه های دین مبین اسلام بر سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی افزود: طرح ملی احسان ماندگار با هدف ایجاد وقف های مشارکتی نسبت به زمینه سازی جهت سهیم شدن افراد با بضاعت مالی پایین در امر خیر وقف، اقدام می کند.

وی اجرای طرح ملی احسان ماندگار را همچون احداث راهی عنوان کرد که طی آن تشکل ها و نهادهای فرهنگی می توانند حرکت مستمر و مداومی را در راستای اهداف خود داشته باشند و اظهار داشت: با مشارکت در این طرح ملی می توان به سمت کادرسازی و تأمین اهداف انقلاب اسلامی ایران تا زمان ظهور امام زمان(عج) پیش رفت.

 

برچسب ها: حرکت ، تشکل ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.