كافي نبودن اعتبارات اختصاص يافته به حوزه سلامت كه مردم را با چالش روبرو ساخته و تنها در سايه تدبير وعده داده شده از سوي رئيس جمهور منتخب مي‌توان اين بحران را برطرف ساخت.

سيد تقي نوربخش، رئيس انجمن ارتوپدي ايران و عضو سابق شورايعالي نظام پزشكي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با غير واقعي دانستن ميزان اعتبارات اختصاص يافته به حوزه سلامت كشور، افزود: چنانچه GDP اين بخش را كه 680 هزار ميليارد تومان بوده با ارز دولتي محاسبه كنيم تنها 450 ميليارد دلار به  اين بخش اختصاص يافته است.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: در سال جاري سرانه حوزه سلامت 23 هزار ميليارد تومان بوده كه 8 هزار ميليارد تومان آن از طريق درآمد اختصاصي دانشگاه ها بدست مي‌آيد كه در كل اين مقدار اعتبارات اختصاص يافته به اين بخش سهم بسيار ناچيزي است.

نوربخش با تاكيد براينكه افزايش اعتبارات اختصاص يافته به حوزه سلامت بايد در اولويت برنامه‌هاي دولت يازدهم قرار گيرد، اذعان داشت: كنترل مصارف و سطح بندي طرح پزشك خانواده و مواردي كه در برنامه پنجم توسعه پيش بيني شده از ديگر راه هاي افزايش منابع  خواهد بود.

وي يادآور شد: كافي نبودن اعتبارات در حوزه سلامت كشور، مردم را با چالش جدي مواجه ساخته و در اين صورت قانون پرداخت 30 درصدي هزينه‌هاي درماني از جيب مردم به طور كل تحقق نخواهد يافت.

نوربخش با اظهار اميدواري نسبت به برنامه رئيس جمهور منتخب در خصوص اولويت قرار دادن حوزه سلامت كشور در برنامه‌هاي دولت يازدهم، تصريح كرد: رئيس جمهور نسبت به ساير دولت‌هاي پيشين بيشترين توجه را به بخش بهداشت و درمان كشور معطوف ساخه و اميد است كه در سايه تدبير و اميدي كه ايشان وعده كردند هم شاهد كنترل مصارف هم و تخصيص اعتبارات بيشتر به اين بخش باشيم./ح

برچسب ها: سلامت ، درمان ، وزیربهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار