به گزارش
گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بازی های جدید ایرانی در سبک ها و پلتفرم های مختلف در معرض دید بازدیدکنندگان و نمایندگان شرکت های معتبر و فعال حوزه گیم دنیا گذاشته شد.
نمایشگاه گیمزکام 2013 به دلیل گستردگی استقبال گروه های مختلف بازدیدکنندگان و شرکت های تجاری از سراسر دنیا فرصت مناسبی را برای معرفی و ارایه بازی های جدید ایرانی که در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در سطح مطلوبی قرار داشت فراهم آورد و این بازی ها مورد استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان خارجی قرار گرفت.
بر اساس اعلام معاونت بازرگانی و امور بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، برپایی نشست های تخصصی و سازنده با بیش از 75 شرکت خارجی فعال در صنعت گیم دنیا به همراه توافق اولیه برای توزیع و فروش بیش از 5 بازی ایرانی در بازارهای کشورهای حوزه آمریکا، اروپا و آسیای شرقی در قالب برپایی غرفه این بنیاد در نمایشگاه گیمزکام و حضور نمایندگان صنعت گیم ایران صورت گرفت.
تفاهم برای انتقال دانش و دعوت از استادان حوزه صنعت گیم کشورهای مختلف و صاحب نام دنیای بازی برای حضور در سمینارهای علمی، برگزاری کارگاه های تخصصی – آموزشی صنعت گیم ایران از دیگر برنامه های انجام شده در ایام برپایی نمایشگاه 2013 آلمان در غرفه بنیاد ملی بازی های رایانه ای به شمار می رود.
شرکتهای معتبر و بزرگی مانند مایکروسافت، سونی، الکترونیک آرتز، نینتندو، کونامی، اکتیویژن و بسیاری دیگر در فضای رقابتی این نمایشگاه که بزرگترین رویداد در زمینه تفریح و سرگرمی و بازی های رایانه ای تعاملی در اروپاست، حضور یافته و به ارائه آخرین دستاوردها تولیدات خود به علاقمندان پرداختند.
نمایشگاه گیمزکام 2013 از تاریخ 21 تا 25 آگوست(30 مردادماه تا سوم شهریور) در کلن آلمان برگزار شد./ح