رئیس شوراي هيئات مذهبی خراسان رضوي گفت: خودشناسي و تهذيب نفس مقدمه‌اي براي تقرب به درگاه الهي و خداشناسي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،حجت الاسلام‌و‌المسلمين حسن صباغيان در ويژه برنامه فيض حضور در رواق مباركه دارالهدايه صحن جمهوري اسلامي، اظهار داشت: انسان با قدم گذاشتن در مسير تكامل و سعادت بايد به مقام خودشناسي و معرفت به نفس رسد.

وي در ادامه به تعريف خودشناسي پرداخت و خاطرنشان كرد: خودشناسي به اين معناست كه انسان بداند داراي جسم خاكى و روح آسمانى است و بايد ميان خود كه از عالم مجردات و ملكوت نازل شده با ديگر موجودات كه از عالم ماديات سرچشمه مي گيرند، تميز گذارد.‏

صباغيان افزود: انسان‌هايي كه در زندگي خود به روح الهي توجه دارند و وجود خود را صرف آن مي‌كنند، در برابر خداوند متعال جايگاه والايي دارند.

اين سخنران حرم مطهر رضوي در ادامه با اشاره به اينكه انسان در اين دنيا مكافات و پاداش عمل خود را مي‌بيند، تصريح كرد: اگر انسان در اين دنيا به دنبال صفات نيكو مانند؛ احترام به پدر و مادر، رعايت حقوق ديگران و كسب روزي حلال باشد خداوند پاداش اعمال خير او را در همين دنيا عنايت مي‌كند.

وي بيان كرد: معرفت وجودي انسان نسبت به خداوند متعال، ايمان و عمل صالح از جمله اركاني است كه موجب مي شود انسان در دنيا از خسران در امان بماند و در آخرت به پاداش فراوان دست يابد.

يادآور مي‌شود؛ ارتقاء ديدگاه‌هاي معرفتي زائران در حرم مطهر رضوي، هدفي است كه با ارائه خدمات فرهنگي و مذهبي به زائران گروهي در ويژه برنامه «فيض حضور» از سوي معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي انجام مي‌شود./س

برچسب ها: خود ، شناسی ، برای ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.