استاندار مرکزی گفت: تولید محصولات مختلف موجب قطع وابستگی افتصادی کشور به بیگانگان می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شعباني فرد در مراسم افتتاح نخستين واحد كشت و صنعت گياه آلوئه ورا كشور در ساوه افزود: در سال حماسه اقتصادي به بحث توليد و رونق اقتصادي كشور توجه ويژه اي شده است.
وي لازمه تحقق حماسه اقتصادي را توليد و توجه به اين مقوله دانست و اظهار كرد: بهره برداري از نخستين واحد كشت و صنعت گياه آلوئه ورا در ساوه بيانگر خودكفايي كشور در توليد اين محصول است.
استاندار استان مركزي بيان كرد: كاركنان اين مجموعه با تلاش سه ساله توانسته اند كه فناوري كاشت و فرآوري اين محصول را به خدمت بگيرند و با اين اقدام، اميد را در دل كشاورزان زنده كنند.
وي ادامه داد: تا پيش از بهره برداري از اين كارخانه، گياه آلوئه ورا توليد شده برخي كشاورزان با مشكل فروش همراه بود اما اكنون زمينه توليد انبوه اين محصول توسط كشاورزان به روش گلخانه اي و باز فراهم است.
وي به مزاياي ژل هاي دارويي و خوراكي اين گياه اشاره كرد و گفت: استان هاي گرمسيري كشور با توجه اقليم مناسب با كاشت اين محصول مي توانند نياز اين كارخانه را فراهم كنند.
وي افزود: در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي بايد با پيروي از منويات مقام معظم رهبري و حمايت از دولت يازدهم كارها را با تلاش براي خدمت به مردم پيش ببريم./س
برچسب ها: محصول ، وابستگی ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.