وزیر نفت هند اعلام کرد این کشور در حال بررسی تعطیلی جایگاه سوخت به هنگام شب به عنوان بخشی از "اقدامات ریاضتی" با هدف کاهش هزینه‌های مربوط به واردات نفت است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایندیا تایمز، "ویراپا مویلی" وزیر نفت هند اعلام کرد جزییات این برنامه جدید هنوز نهایی نشده است، برنامه ای که انتظار می‌رود اواخر این ماه اعلام شود.

مویلی در خصوص این برنامه گفت: ما درباره جزییات این برنامه گفتگو نکرده‌ایم و این که اقدامات ریاضتی یا برنامه حفظ انرژی چگونه اجرایی خواهد شد.

هند حدود 80 درصد از نیازهای نفتی خود را از طریق واردات تأمین می‌کند و به همین سبب هزینه‌های وارداتی ناشی از افزایش بهای جهانی و کاهش ارزش روپیه به شدت افزایش یافته است.

وزارت نفت هند قصد دارد تقاضا برای سوخت را 3 درصد کاهش دهد تا بدین ترتیب بتواند حدود 2 میلیارد و 430 میلیون دلار در خارج شدن ارز خارجی صرفه جویی کند.

در حالی خبرهایی درباره این طرح پیشنهادی در هند منتشر می‌شود که بزرگترین شرکت پالایشگاهی این کشور - شرکت نفت هند - بهای بنزین را بیش از 3.5 درصد افزایش داده و علت این افزایش را کاهش ارزش روپیه اعلام کرده است.

دولت هند در تلاش برای کاهش بدهی‌های ناشی از اختصاص دادن یارانه برای سوخت، قیمت سوخت را افزایش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار