کارشناس هندي تصريح کرد هند با رايزني هاي گسترده با آمريکا به خريد نفت از ايران ادامه مي دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، "راهول بيدي"، تحليلگر هندي در اين خصوص گفت: اقتصاد هند با افول مواجه است. يکي از تاثيرات فضاي اقتصادي هند بر واردات نفتي کشور است. با افزايش ارزش روپيه در مقابل دلار آمريکا، کار هند براي خريد نفت بسيار دشوارتر مي شود. بنابراين، خريد نفت براساس سازوکار مبادلات مالي جديد به نفع هند خواهد بود.

هند برخلاف خواست آمريکا به واردات نفت از ايران ادامه مي دهد. البته ميزان خريد نفتي هند از ايران کاهش يافته است. هند چهارمين  کشور بزرگ مصرف کننده نفت در جهان و دومين مشتري نفت ايران است.

راهول بيدي گفت: هند نمي تواند ميزان خريد نفتي خودش را از ايران در همين حد کنوني حفظ کند. اگر هند اين کار را انجام بدهد، آمريکا خوشحال خواهد بود اما نيازهاي نفتي هند چنين اجازه اي را به آن نمي دهد.

دولت هند به اقدام جديدي درباره شرکتهاي نفتي اين کشور روي آورده است. بر اساس تصميم جديد دولت هند، شرکتهاي بزرگ نفتي اين کشور را که از ايران نفت خام وارد مي کنند از پرداخت ماليات سنگين معاف کرده است. بر اساس سازوکارهاي جديدي که درباره آن توافق شده است 40 درصد پول مربوط به خريد نفت از ايران به صورت روپيه پرداخت مي شود. اما مشکل اينجا است که روپيه هند در عرصه بين المللي چندان رواج ندارد.

کارشناسان مي گويند هند رايزني هاي بسيار زيادي با آمريکا داشته است تا موافقت نسبي  واشنگتن را براي ادامه خريد نفت از ايران جلب کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار