وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی دیروزدر بیست و دومین اجلاس سراسری نماز درخرم اباد گفت: درحالی که تمام موجودات اعم ازنبات وجماد به ستایش خداوند می پردازند چگونه می شود انسان اشرف مخلوقات از ستایش خداوندغافل بماند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان

وی فرهنگ وهنرایرانی را سرشار از آموزه های دینی برشمرد و گفت: بخش مهمی ازسبد حمایتی این وزارتخانه به کالاهای فرهنگی از جمله فیلم، کتاب و برگزاری جشنواره های دینی اختصاص دارد.

جنتی سپس به اهمیت توسعه مساجد اشاره کرد وگفت: ازنتایج مهم توسعه کمی و کیفی مساجد و برنامه های قرآنی درکشور، تقویت مبانی فرهنگی، رفتاری و اعتقادی جامعه است بنابراین باید این توسعه کمی و کیفی در دستورکارقرار گیرد.

وی افزود: دربرنامه پنجم توسعه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی کشورتوجه خاصی به مقوله نمازشده و تمام مراکز اقامتی مکلف شده اند مکانهایی برای اقامه نماز درنظر بگیرند و آنها را توسعه بدهند.

دکتر جنتی ادامه داد: باید تلاش کرد ضمن افزایش کمی مراکز اقامه نماز تعداد نمازخوانهای جامعه هم افزایش یابد .

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی به برتری ستاد اقامه نماز وزارتخانه متبوع خود در طی 6سال گذشته اشاره و اظهارامیدواری کرد که این روند ادامه یابد.

سخنرانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش دراجلاس سراسری نماز

سخنرانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش دراجلاس سراسری نماز

سخنرانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش دراجلاس سراسری نماز خرم آباد/ واحدمرکزی خبر/ عادی/سخنرانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش دراجلاس سراسری نماز سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بیست و دومین اجلاس سراسری نمازگفت: وظیفه آموزش و پرورش انتقال فرهنگ است که از دوسرچشمه اسلامی و ایرانیت سرچشمه گرفته و ازترکیب آنها می توان نتیجه گرفت که آموزش و پرورش، تکلیفی جز انتقال فرهنگ و اقامه نمازندارد.

دکترفانی سپس به موانع توسعه فرهنگ نمازدرمدارس اشاره کرد وگفت:درحال حاضرفضای فیزیکی اقامه نمازدربرخی مدارس نامناسب و ناکافی است ازسوی دیگربه اندازه مورد نیاز،امام جماعت نیز در مدارس وجود ندارد که باید با تلاش پیگیراین موانع را رفع کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درادامه، مشارکت وحضورمدیر ومعلم مدرسه در برنامه های اقامه نمازمدارس را امری مهم وکلیدی دانست وگفت: تأکید برچنین امری، باعث نهادینه شدن نماز درمدارس خواهد شد./س


برچسب ها: سخنرانی ، جنتی ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.