خداوند جايگاه دختران را با نزول سوره كوثر بلند مرتبه داشت آنگاه كه به ابتران عالم ثابت كرد كه نسل پيامبر اسلام را توسط دختري كه جهان به يمن وجود او و براي او خلق شده بود ادامه خواهد داد.

سرويس اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ سوره كوثري از جنس ام‌الائمه حضرت فاطمه (س) ... و اين بار با ميلاد  فاطمه اي ديگر و البته همان كه خانه اش خانه انبياء الهي و ائمه هدي (عليهم السلام) است‌.
می گویند دختر رحمت است و کلید باز شدن درهای بهشت و پیامبر(ص) فرموده اند دختر ریحانه است‌.

دين اسلام را از اين جهت بايد برترين و كامل ترين دين دانست چرا كه دختران را از زنده به گور شدن و استثمار ابزاري به جايگاهي همچون كوثر آل محمد(ص) مبدل ساخت و ارزش هاي حقيقي دختران را براي همه جهانيان تبيين كرد  .

ارزش‌هايي كه امروزه و در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و توسط بنيان گذار انقلاب اسلامي كشورمان حضرت امام خميني (ره) با نامگذاري روز ميلاد پربركت حضرت فاطمه معصومه(س) بعنوان روز گراميداشت مقام دختر تبلور بيشتري يافت .

دختران كه پاك ترين و معصوم ترين عضو جامعه بشري هستند در اعصار و جوامع مختلف همواره تحت كوته بيني ها و فرومايگي انسان هايي با افكار پليد و سطحي نگر به مشكلات  عديده اي دچار مي شدند امروز جايگاهي والا در جامعه براي خود كسب كرده و بعنوان نسلي موفق و پويا در جامعه به ايفاي نقش سازنده خود مي پردازند .

نامگذاري روز ميلاد حضرت فاطمه معصومه (س) ، خواهر بزرگوار حضرت امام الرئوف علي بن موسي الرضا(ع) بعنوان روز گراميداشت مقام دختر نقطه عطفي در رشد و بالندگي هر چه بيشتر جامعه دين محور ايران و به تبع آن جامعه جهاني بود  .

شناخت جايگاه والاي دختران در جامعه و نقش كليدي و مهمي كه در سال هاي پيش روي آنان به واسطه رشد فكري و البته به سبب مبدل شدن به مادراني كه مي بايست نسل آينده جامعه را پرورش دهند خود از فضيلت هايي است كه بايد مورد توجه خاصي قرار گيرد .

دختران جامعه ايراني اسلامي به سبب الگوپذيري ديني خود از شخصيت هاي والايي همچون حضرت زهرا(س) همواره با توجه به نقش سازنده شان موجب رشد و ترقي جامعه شده  و در بزنگاه هاي مهمي اين نقش را بخوبي ايفا كرده و به حضور پررنگ در جامه افتخار مي كنند  .
حضوري كه با همه تلاش ها و زحمات بسيار خود مسيري رو به شكوفايي و نيز صعودي به سمت همه آمال و آرزوهاي برجسته بشريت را در پي خواهد داشت.

دختراني كه در جامعه ما  چنين جايگاه ارزنده‌اي را به خود اختصاص داده اند امروز دوشادوش يكديگر عرصه هاي مهم علمي ، فن آوري و ورزشي را يكي پس از ديگري فتح كرده و با تلاش روز افزون خود چهره اي متفاوت از دختران ديگر جوامع بشري را به نمايش گذاشته اند  .
آنجا كه مقام معظم رهبري در بيان جايگاه دختران در مورد شخص حضرت زهرا (س) مي فرمايند :
دخت گرامی رسول اکرم(صلّی الله علیه و آله) معمای ناشناخته ذهن و معارف بشری است. 

ايشان همچنين در بياناتي ديگر به تربيت حضرت زهرا توسط پيامبر اكرم (ص) اشاره نموده و ادامه مي دهند : رسول بزرگوار اسلام دختري تربيت مي‏كند كه اين دختر، شايستگي آن را پيدا مي‏كند كه پيامبر خدا بيايد دست او را ببوسد! بوسه بر دست فاطمه‏ي زهرا از طرف پيامبر را، هرگز نبايد حمل بر يك معناي عاطفي كرد. اين خيلي غلط و خيلي حقير است اگر ما خيال كنيم كه چون دخترش بود و دوستش مي‏داشت، دستش را مي‏بوسيد. مگر شخصيتي به آن ارجمندي، آن هم با آن عدل و حكمتي كه در پيامبر هست و اتكايش به وحي و الهام الهي است، خم مي‏شود و دست دخترش را مي‏بوسد؟ نه، اين يك چيز ديگر و يك معناي ديگري است؛ اين حاكي است كه اين دختر جوان، اين زني كه وقتي از دنيا رفته، بين هجده سال تا بيست‏وپنج سال سن داشته - هجده سال هم گفته‏اند، بيست‏وپنج سال هم گفته‏اند - اصلاً در اوج ملكوت انساني قرار داشته و يك شخص فوق‏العاده بوده است. اين، نگرش اسلام به زن است؛ سراغ اين برويد؛ هم در بررسيهاي مربوط به فرهنگ و مسائل اجتماعي و نگرشها - كه اين خانمهاي عضو شوراي فرهنگي، اجتماعي زنان مسؤولش هستند - و هم در پرورش علمي - كه شما خانمهاي دانشمند دنبالش هستيد - سراغ اين برويد.

همه اذهان و معارف بشري را مي توان به جرات ناتوان از شناخت اين معماي بزرگ دانست ./

يادداشت از: عقيل توحيديان

برچسب ها: کوثر ، دختر ، جایگاه ، معصومه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار