رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: خط‌شکنی و الگوسازی راهبرد اصلی بسیج سازندگی کشور است و در این راه هرگز از اهداف خود بر نمی‌گردیم.

سردار مجید خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: هدف ما در قالب بسیج سازندگی ایجاد اشتغال نیست بلکه کمک به ثمر نشستن طرح‌هایی است که به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کرده که در این مسیر از ظرفیت کارشناسی جهاد کشاورزی بهره می‌بریم.

وی گفت: ما هرگز روبه‌رو و رو‌در‌روی جهاد کشاورزی قرار نگرفتیم و قصد جایگزین شدن این مجموعه بزرگ را نداریم اما معتقدیم که با تقویت روحیه جهادی و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های الگویی می‌توان در عرصه تأمین امنیت غذایی بسیار قوی‌تر و محکم‌تر وارد شد.

خراسانی افزود: در این ارتباط بسیج سازندگی در 10 عرصه ورود پیدا کرده تا به وظیفه جهادی خود در تکمیل طرحهای اقتصادی، خط‌شکنی و الگوسازی در این زمینه به عنوان یک راهبرد اصلی و اساسی کمک کند.

رئیس بسیج سازندگی کشور در ادامه بیان کرد: 50 درصد از گروه‌های جهادی در سطح کشور دانشگاهیان هستند که این جهادگران بی‌ادعا اما پرتوان در صحنه حضور پیدا کرده و مابقی نیروهای ما از محلات، پایگاه‌ها و مدارس هستند.

خراسانی افزود:‌ با هدف تحقق شعار اقتصاد مقاومتی امسال 10 هزار کارگاه ورمی کمپوست در مناطق مختلف کشور فعال شده که انتظار می‌رود با تهیه کود طبیعی جلوی واردات 600 هزار تن کود شیمیایی گرفته شود.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی تلاش می‌کند کارهای کوچک و پر تیراژی را ارائه کند، گفت:‌ ما یک سال کار کارشناسی و جلسه هم‌اندیشی با نخبگان و کارشناسان کشور داشتیم تا بتوانیم حضور موفق و مؤثر در عرصه اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

خراسانی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی تحریم‌هایی که رژیم صهیونیستی و آمریکا برای ملت ما طراحی کردند با مدیریتی صحیح تبدیل به فرصت شده است.

رئیس بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: ‌کشور ما شامل ظرفیت‌های بسیار ارزنده‌ای چون جغرافیا، نیروی انسانی خلاق، دانش فنی و توان انعطاف‌پذیری در صحنه‌های اجرایی است و بالاتر از همه اینها وجود روحیه جهادی در جوانان ایرانی موج می‌زند/س.

برچسب ها: اردبیل ، بسیج ، سازندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.