عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی به نام توسعه سیاسی در ایران در خیابان‌ها آشوب به پا كردند و ادعای تحقق چنین امری را داشتند، گفت: در سال‌هاي 78 و 88 شاهد ورود عده‌ای با شعار توسعه سیاسی در كشور بودیم، اين در حالي بود كه در آن زمان بیشترین اهانت‌ها به آرمان‌ها و مقدسات کشور در روزنامه‌های وابسته به آنان صورت گرفت.

"احمد نجابت" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره توسعه سیاسی بر مبناي گفتمان‌هاي سياسي موجود در کشور اظهار داشت: مبنای توسعه سیاسی در جمهوری اسلامی ایران با غرب و گرایشات سیاسی غربی تفاوت‌هایی در قانون اساسی، رهبری و اعتقاد به ولايت‌فقيه دارد.

وی افزود: آزادی مطبوعات، فعاليت احزاب، در نظر گرفتن حق و حقوق افراد و کرامت انسان‌ها از جمله مواردی است که تاکیدات بسیار زیادی بر آنها شده تا بتوانیم از این طریق با انجام کارهای فرهنگی و احزاب به اهداف و آرمان‌های خود در تمامی امور دست پیدا کنیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی به نام توسعه سیاسی در ایران در خیابان‌ها آشوب به پا كردند و ادعای تحقق چنین امری را داشتند، گفت: در سال‌هاي 78 و 88 شاهد ورود عده‌ای با شعار توسعه سیاسی در كشور بودیم، اين در حالي بود كه در آن زمان بیشترین اهانت‌ها به آرمان‌ها و مقدسات کشور در روزنامه‌های وابسته به آنان صورت گرفت.

نجابت به توسعه سیاسی بر مبنای گفتمان اصولگرایی اشاره و تصریح کرد: احزاب اصولگرا باید در زمان تشکیل با در پیش گرفتن اصول و شاخصه‌های مهم توسعه سیاسی و در نظر گرفتن تفاوت‌های آن با این پدیده در غرب با اسلام در مسیر گام بردارند و برای سیاسیون این مسئله را تبیین کنیم که توسعه سیاسی در اسلام و نظام با در نظر گرفتن دفاع از انقلاب، امام، ولایت فقیه و اسلام به چه معناست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پسمانده‌های برخی جریانات مارکسیستی، چپ و سلطنت‌طلب در خارج و به صورت اندک در داخل کشور وجود دارد که ادعای تحقق توسعه سیاسی از سوی خود را دارند، در حالیکه در باطن به دنبال براندازی نظام در حرکتند.

نجابت گفت: بازشناسی اصولگرایی، قانونگرایی، شایسته‌سالاری، مردم‌سالاری‌ دینی، پذیرش عقلانیت و خرد جمعی، عدالتخواهی، دانش‌گرایی، تولید علم در چارچوب مبانی از جمله شاخصه‌های مهم برای رسیدن به توسعه سیاسی است.

عضو جمیعت ایثارگران انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه سیاسی باید متکی بر مشروعیت نظام ، ولایت فقیه، رعایت حق و حقوق مردم و مبارزه با استکبار جهانی باشد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار