روند تحولات در منطقه خاورميانه، درست بودن سندي را که ژنرال سابق آمريکايي درباره برنامه ريزي واشنگتن براي اشغال هفت کشور در اين منطقه فاش کرد، ثابت مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، گزارشگر شبکه تلويزيوني الميادين، گفت: به نظر مي رسد سخنان سال 2007 وسلي کلارک فرمانده سابق نيروهاي ناتو در اروپا درباره برنامه ريزي واشنگتن براي تصرف هفت کشور عراق، سوريه، لبنان، ليبي، سومالي، سودان و ايران درست بوده است. سند وزارت دفاع آمريکا در دوره دونالد رامسفلد که کلارک آن را فاش کرد شامل حملات پي در پي آمريکا از عراق گرفته تا سوريه، لبنان، ليبي، سومالي و سودان و در آخر ايران است. آمريکا در ماه دسامبر سال 2011 عراق را در برابر سرنوشت مبهم رها کرد. وزارت امور خارجه آمريکا به اتباع اين کشور توصيه کرد به دلايل امنيتي و احتمال بروز خشونت، از سفر کردن به لبنان خودداري کنند. 
در ادامه اين گزارش آمده است: در ماه مه گذشته يک مقام امنيتي آمريکا اعلام کرد اين کشور نيروي نظامي به ليبي اعزام کرد تا در صورت به خطر افتادن ديپلمات هاي آمريکايي در ليبي، اين نيرو وارد عمل شود. دخالت آمريکا در سومالي 1992 به بهانه کمک هاي انسان دوستانه، زمينه جدايي طلبي در اين کشور را فراهم کرد. سودان هم شاهد استقلال جنوب اين کشور بود و وزير امور خارجه سودان تاکنون بارها از واشنگتن خواسته است از دخالت در اين کشور خودداري کند. 
گزارشگر اين شبکه خاطر نشان کرد: در مورد ايران هم نماينده آمريکا در سازمان ملل تاکيد کرد کاخ سفيد از دولت حسن روحاني نااميد شده است، زيرا بگفته او دولت ايران هيچ تمايلي از خود براي از بين بردن نگراني هاي جامعه جهاني درباره برنامه هسته اي تهران، نشان نداده است. ژنرال کلارک در ماه ژوئن گذشته تاکيد کرده بود براي دستيابي به راه حل سياسي درباره بحران سوريه، بايد اقدام نظامي عليه بشار اسد انجام شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین
آخرین اخبار