مشاور رئيس جمهور و سرپرست شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور، گفت: با توجه به مشكل ايرانيان خارج از كشور كه همسران غير ايراني دارند، طرحي براي تردد بدون مانع و بدون نياز به ويزا براي آنان در دست تهيه است كه تقديم رئيس جمهور خواهد شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، اکبر تركان ضمن قدرداني از فعاليت‌ها و تلاش‌هاي صورت گرفته در شورای عالی ایرانیان، با اشاره به اهميت و نقش ايرانيان مقيم خارج از كشور، اظهار داشت: رئیس جمهور مهلت دو ماهه‌اي را براي بررسي وضعيت و جايگاه شورا مشخص كردند كه با توجه به اهميت موضوع و پيچيدگي و گستره فعاليت‌هاي شوراي عالي، احتمال طولاني شدن فرايند بررسي وجود دارد.

تركان، با تاكيد بر ضرورت حفظ هويت ايراني هموطنان مقيم خارج از كشور، گفت: هدف و ماموريت ما خدمت رساني به هموطنان مقيم است و طبعاً در اين فرايند مخاطب را گزينش نمي‌كنيم، بلكه به دنبال گشودن گره‌اي از مشكلات آنان هستيم. خدمات بايد براي همه و بدون تبعيض ارائه شود.

تركان، با اشاره به موضوعات متنوع مرتبط با ايرانيان خارج از كشور، به اهميت و ظرفيت زبان فارسي و تاكيد مقام معظم رهبري در اين خصوص اشاره و تصريح كرد: لازم است تمام همت و ظرفيت خود را براي گسترش فرهنگ، هنر و زبان فارسي به كار بنديم و نگذاريم هويت ايرانيان مقيم خارج از كشور كمرنگ شود.

براساس این خبر به نقل از اداره كل روابط عمومي شوراي عالي امور ايرانيان خارج؛ وی افزود: با توجه به مشكل ايرانيان خارج از كشور كه همسران غير ايراني دارند، طرحي براي تردد بدون مانع و بدون نياز به ويزا براي آنان در دست تهيه است كه تقديم رئيس جمهوري خواهد شد.

تركان، با اشاره به حضور دانشمندان و متخصصان ايراني در خارج بويژه در دانش‌هاي برتر و فناوري‌هاي نوين، بر ضرورت برنامه ريزي و اتخاذ تدابير لازم براي بهره گيري از اين ظرفيت‌ها در راستاي خدمت به هموطنان و توسعه بخش‌هاي مربوط تاكيد كرد.

مشاور رئيس جمهوري و سرپرست شوراي عالي ايرانيان، با يادآوري ضرورت رسيدگي به مشكلات هموطنان گفت: تا بررسي كارشناسي موضوع و ارائه گزارش نهايي به رياست جمهوري، نبايد وقفه اي در روند خدمات جاري به هموطنان بوجود آيد.

همچنین در اين جلسه، سيد جواد قوام شهيدي قائم مقام شوراي عالي و سرپرست دبيرخانه شورا طي سخناني با اشاره به جايگاه و اهميت شورا، گفت: با بررسي پيدايش اين نهاد از ابتدا تا كنون، شاهد روندي صعودي در فعاليت‌ها، ساختار و جايگاه شورا هستيم، به گونه‌اي كه اين شورا طي سال‌هاي گذشته از يك دفتر در نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل تا سطح شوراي عالي ارتقاء داشته كه مبين اهميت ايرانيان خارج از كشور است.

وي اضافه كرد: بررسي‌هاي اوليه از فعاليت شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور حاكي از گستردگي و تنوع مسائل ايرانيان و ظرفيت‌هاي فراوان و چشمگير در بخش‌هاي علمي، آموزشي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي است كه ارائه طرح كارشناسي براي ساماندهي و مديريت صحيح بهره گيري از اين فرصت‌هاي ارزشمند، نيازمند زمان مناسب و بررسي دقيق تر است.

قوام شهيدي افزود: به نظر مي‌رسد بايد تلاش‌ها معطوف به تحرك جدي و درخور نيازهاي ايرانيان خارج از كشور باشد تا با پيشنهاد اصلاحات لازم در ساختار اين شورا، دولت تدبير و اميد را در دستيابي به وعده‌هاي داده شده و اهداف خود ياري رسانيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اکبر ، ترکان ، شورا ، ایرانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار