نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری 5 راهکار برای استمرار بر تصمیم رهایی از اعتیاد بیان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، سید ابوالحسن مهدوی دیروز در همایش بهبود یافتگان از اعتیاد در ورزشگاه آزادی خوراسگان ضمن تبریک ایام دهه کرامت و همچنین تبریک به همه بهبود یافتگان از اعتیاد که این مراسم به احترام این عزیزان برگزار شده است، اظهار کرد: بیشترین سوالی که این عزیزان از ما می پرسند این است که چه کنیم که بر تصمیم بهبود یافتگی استمرار داشته باشیم.

وی با ارائه 5 راهکار برای ثابت قدم ماندن تا لحظه آخر در راه بهبود یافتگی از اعتیاد افزود: این 5 راه برای تقویت اراده است و گاهی به کارگیری یک یا دو راهکار می تواند برای این مسیر کافی باشد اما با بکار گیری هر 5 راه به یقین هر فردی موفق خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری یکی از این راهکار ها را آگاهی یافتن از آسیب های جسمی و روحی مواد مخدر عنوان کرد و تصریح کرد: هر چه سطح آگاهی انسان از ضرر های عملی بیشتر باشد، در تصمیم خود برای ترک آن عمل مصمم تر خواهد شد.

وی تقویت اراده انسان را معلول تقویت شوق و نفرت خویش دانست و اذعان کرد: هر چه باور انسان بر منافع چیزی بیشتر باشد شوق و اراده وی برای رسیدن به آن بیشتر خواهد بود و هر چه تصدیق به ضرر چیزی در انسان بالاتر باشد سبب ایجاد نفرت در وی شده و پس از آن اراده فرد برای دوری از آن آسیب قویتر می شود.

آیت الله مهدوی راه کار دیگر را انجام عمل صالح و مراودت با صالحان بیان کرد و اذعان کردخاطر نشان کرد: اینکه انسان بتواند پس از معالجه با افراد صالح نشست و برخاست کند و عمل صالح انجام دهد این مهم سبب خود سبب تقویت اراده می شود چراکه بسیاری از این موارد بر اثر همنشینی با رفیق نامناسب است.

وی با بیان اینکه دیگر راهکار در این زمینه بیان و افتخار به موفقیت است، ابراز کرد: بیان این موفقیت خود سبب تلقین مثبت و تأثیر روحی بر انسان می شود و تشویق درونی در نهایت سبب اراده تقویت می شود.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه باید در معالجه نظم داشته باید هم از راهکار های کوتاه مدت و هم بلند مدت استفاده کرد، عنوان کرد: زمانی که انسان به یکباره قصد ترک کامل عملی را می گیرد ممکن است شیطان وی را وسوسه کند و نگذارد که در راه خود ثابت قدم بماند اما با اتصال تصمیم های کوتاه مدت می تواند زنجیره بلند مدتی از تصمیم های کوتاه مدت ساخته و به ترک همیشگی برسد.

وی با بیان اینکه دیگر راهکار در این مسیر توبه نصوح است، اضافه کرد: توبه نصوح زمانی محقق می شود که انسان پس از توبه مدام خود را نصیحت کند و آسیب های زمان پیش از توبه را مداوم بر خود متذکر شود که این تکرار موفقیت در ترک گناه را به همراه دارد چراکه انسان در زمان غفلت آسیب می بیند و این راهکار سبب جلوگیری از غفلت می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.