یونجه از غنی ترین منابع فیبر و کلروفیل است که قابلیت هضم خوبی در دستگاه گوارش دارد.


عفت یگانه متخصص طب سنتی و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: یونجه سرشار از ویتامین های ،A،B،C،E،K،G و مواد معدنی کلسیم، فسفر، کلر، سدیم، پتاسیم و سیلیسیوم است که تمامی این عناصر برای سلامتی اعضای بدن بسیار مؤثر هستند.

وی افزود: تحقیقات نشان می دهد که یونجه 1/5 برابر بیشتر از غلاتی مانند گندم و ذرت پروتئین داشته که حاوی اسیدهای آمینه حیاتی مانند ارژینین، لیزین، ترونین و تریبتوفان است و مکمل هر کمبود رژیم غذایی هستند.

این متخصص اظهار داشت: منیزیم موجود در این گیاه برای بهبود دستگاه گوارش و ساخت انسولین در بدن انسان ضروری و نقشی مؤثر دارد.

یگانه تصریح کرد: یونجه کمی ملین و ادرار آور بوده و در درمان التهاب مثانه و ورم اثر شایانی دارد و نیز با تسریع حرکات رودی معده، دستگاه گوارش را تقویت می کند.

وی خاطرنشان کرد: عصاره یونجه و برگ های تازه آن در رفع اختلالات قلبی عروقی مؤثر و نیز غنی از کلروفیل است که برای بیماری های تنفسی به خصوص ریه مناسب است.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: چای یونجه برای درد مفاصل مفید و به خاطر عناصر قلیایی اش به قلیایی شدن غذا در بدن کمک می کند.

شایان ذکر است؛ 6 یا 7 فنجان چای یونجه به مدت 2 هفته موجب رفع و بهبود درد مفاصل می شود.

مصرف آب یونجه مخلوط با آب هویج و کاهو به طور روزانه رشد موها را تسریع و موجب تقویت ریشه مو می شود./ع2

برچسب ها: یونجه ، التهاب ، مثانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
-
maryam
۰۱:۲۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
با سلام اطلاعات پزشکیتون عالی بود.لطفا در مورد فرق بین لک و پیس و خشکی پوست و اگزما مطلب جمع آوری کنیدو روش درمان هر یک بصورت طبیعی نه لیزر توضیح بدید. با تشکر فراوان
آخرین اخبار