معاون هنري وزارت ارشاد گفت: ما در هنر‌هايي چون تئاتر نتوانستيم در جهان ورود پيدا كنيم.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، چهارمين سمينار نمايش‌هاي آييني و سنتي صبح امروز با حضور علي مراد‌خاني معاون هنري وزارت ارشاد اسلامي، داوود فتحعلي‌بيگي دبير شانزدهمين جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي، قادر آشنا مديركل مركز هنر‌هاي نمايشي، حميد‌رضا اردلان دبير چهارمين سمينار نمايش‌هاي آييني و سنتي صبح امروز در سالن كنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. 

علي مرادخاني معاون هنري وزارت ارشاد اسلامي در چهارمين سمينار بين‌المللي نمايش‌هاي آييني و سنتي عنوان كرد: به قول معروف من تازه رسيده‌ام و هنوز در جريان موضوعات قرار نگرفته ام و ترجيح مي‌دادم امروز شنونده باشم. اما طبق صحبت‌هاي دبير سمينار و داوود فتحعلي بيگي اندكي وقت حاضران را مي‌گيرم. 

وي با اشاره به اينكه كسي كه از اصلش دور مي‌شود به صلش نزديك مي‌شود  گفت: موضوع اصل و ريشه،آيين‌ها و متبلور شدن آن در نگرش اقوام مختلف در طول سالها وجود داشت به ويژه كه در ايران اقوام مختلفي در كنار هم شكل گرفتند. 

مرادخاني تصريح كرد: من فكر مي كنم بايد از نگاه توحيدي و نگاه هم‌انديشي آييني به يك بازنگري برسيم بر اين اساس تمامي آنچه كه اتفاق مي‌افتد در كليت نگاه به آيين توحيدي را داريم. 

وي افزود: چنانچه به سنت‌ها و آيين‌ها توجه كنيم مي‌توانيم به نگاه صلح و دوستانه برسيم و آيين‌ها به نوعي انسان را از آنچه كه فراموش كرده دوباره به خودش برمي‌گرداند. 

مرادخاني اظهار داشت: به عنوان مثال ما در انتظار امام زمان (عج) هستيم و انتظار براي آن است كه دوباره به سنت ها برگرديم و من تصور مي‌كنم اگر بتوانيم مجموعه نگاه ها را از منظر نگاه توحيدي ببينيم در نتيجه به اصل و ريشه خود خواهيم رسيد. 

وي بيان كرد: اگر به ايران خودمان مراجعه كنيم به دليل وجود اقوام مختلف چنانچه كه بتوانيم رمز و رازها را كشف كنيم كار فوق العاده‌اي انجام داديم. 

مرادخاني ادامه داد: ما در هنر‌هاي چون نقاشي و تئاتر نتوانسته ايم ورود پيدا كنيم و جهاني نشديم اما چنانچه بتوانيم ايران كه محل تلاقي بسياري از فرهنگ هاست به جهان معرفي كنيم در واقع گمشده‌هايي را معرفي خواهيم كرد. 

معاون هنري وزارت ارشاد بيان كرد: من به بين‌المللي بودن جشنواره تنها با دعوت مهمان هاي خارجي اعتقاد ندارم چرا كه تفكر و حضور فعال و گفتگو و مذاكره ما را بين‌المللي مي‌كند.  

مرادخاني خاطرنشان كرد: اميدوارم در نگاه كلي به يك نگاه واحد براي صلح دوستي و وحدت دست پيدا كنيم./ي2
برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، آیینی ، مرادخانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار