نقش تغذيه در سرطان هاي گوارشي داراي اهميت قابل توجهي است كه اين مسئله مي تواند در پيشگيري از سرطان هاي مري تا روده بزرگ تأثيرگذار باشد.

دكتر شهرام آگاه، متخصص گوارش و كبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقش تغذيه در پشگيري از سرطان هاي گوارشي اشاره كرد و گفت: نقش تغذيه در سرطان هاي گوارشي، از سرطان مري تا سرطان روده بزرگ با توجه به مصرف غذايي نامناسب اهميت قابل توجهي دارد.

وي در ادامه افزود: به طور كلي، مصرف غذاهايي مانده، بعد از گذشت زمان ممكن است با رشد قارچ و ميكروب همراه باشد كه اين مسئله شانس ابتلا به سرطان را در فرد افزايش مي دهد.
نقش تغذيه در سرطان هاي گوارش، از سرطان مري تا سرطان روده بزرگ با توجه به مصرف غذايي نامناسب اهميت قابل توجهي دارد.

وي در ادامه افزود: به طور كلي، مصرف غذاهاي مانده بعد از گذشت زمان ممكن است با رشد قارچ و ميكروب همراه باشد كه اين مسئله شانس ابتلا به سرطان را در فرد افزايش مي دهد.

وي، با اشاره به اينكه مصرف چربي هاي غيراشباح براي سرطان هاي گوارشي يك نوع ريسك به حساب مي آيد، تصريح كرد: مصرف چربي هاي غير اشباح همچون (گوشت قرمز) كه در خصوص بسياري از سرطان هاي گوارش يك نوع ريسك است بر خلاف آن، مصرف سبزي، ميوه تازه و لبنيات كم چرب نقش عامل محافظتي در اين زمينه دارند كه در واقع اين مواد داراي آنتي اكسيدان كه در كاهش اختلالات سلولي زمينه ساز سرطان است نقش اصلي را بازي مي كند./ح

برچسب ها: گوارش ، سرطان ، مری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار