سرپرست گمرك ملاير از صادرات انواع كشمش تيزابي، انگوري و آفتابي به وزن خالص بيش از شش هزارو 500 تن در پنج ماهه نخست امسال از گمرك اين شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ناصر تركاشوند افزود: اين ميزان كشمش، به ارزش 14 ميليون و 178 هزارو 750 دلار و ارزش ريالي حدود 361 ميليارد ريال به خارج از كشور صادر شد.
وي اظهار داشت: ارزش ريالي اين ميزان صادرات كشمش ملاير در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل، 96 درصد افزايش داشته است.
وي ادامه داد: اين در حاليست كه صادرات كشمش ملاير در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر دلاري سه درصد و از نظر وزني پنج درصد كاهش را نشان مي دهد. تركاشوند بيان داشت: در پنج ماهه نخست سال گذشته، بيش از شش هزارو 817 تن انواع كشمش به ارزش دلاري 15 ميليون و 23 هزار تن و ارزش ريالي بيش از 184 ميليارد ريال از گمرك اين شهرستان به بيش از 17 كشور جهان صادر شد.
وي خاطرنشان كرد: سال 91 در مجموع 19 هزارو 911 تن انواع كشمش به ارزش 44 ميليون و 97 هزارو 866 دلار و ارزش ريالي بيش از 727 ميليارد ريال از گمرك ملاير به كشورهاي هدف صادر شد.
سرپرست گمرك ملاير گفت: كشمش ملاير در مقايسه با ساير استان هاي توليد كننده اين محصول، سهم قابل توجهي از صادرات كشور را به خود اختصاص داده است.
تركاشوند ثابت ماندن نرخ دلار و ميزان توليد داخلي كشمش را عامل مهمي در روند افزايش صادرات اين محصول تا پايان سال جاري عنوان كرد.
وي افزود: چنانچه دلار از نظر قيمت از نرخ ثابتي برخوردار باشد، صادرات اين محصول دستخوش نوسان نخواهد بود و به طور حتم، ميزان صادرات روند صعودي دارد./س
برچسب ها: صادرات ، کشمش ، ملایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.