امام جمعه رودهن بر لزوم آرمان گرایی در سایه توجه به واقعیت گرایی تاکید کرد.

حجت الاسلام حسین توسلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: باید برخی حقایق را همیشه مدنظر قرار داد، در 35 سال گذشته و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقاط روشن بسیاری وجود دارد و مسائل تلخی هم روی داده است، نباید فراموش کرد که موضوعاتی از این دست در همه انقلابها و ملل دیده می شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که ملت اسلامی ایران بویژه جوانان و علما بدنبال آرمان گرایی اسلامی باشند دشمنان در اجرای توطئه های خود همچنان ناموفق ظاهر می شود، اما آن روزی که ملت و دولت از آرمان گرایی اسلامی دست بردارند، همه ضربه خواهند خورد.

توسلی افزود: همه بخوبی مشاهده کردید که جریان بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا به چه زیبایی در کشورهایی مانند مصر، تونس و لیبی شکل گرفت، اما این خیزشهای مردمی در فاصله بسیار کوتاهی رو به افول گذاشت.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: مصر بیش از یک سال نتوانست حکومت اسلامی خود را ادامه دهد و دلیل آن فاصله گیری از آرمان گرایی اسلامی بود.

وی ادامه داد: تعبیر برآمده از ترکیبی همچون اسلام و آرمان تحت عنوان آرمان گرایی اسلامیِ مدنظر رهبر فرزانه انقلاب با اصولی لایغر نظیر مخالفت با آمریکای جنایتکار و دشمنی با رژیم اشغالگر قدس همراه است، اما آنها قصد داشتند تا ضمن برپایی حکومت اسلامی دل صهیونیست ها و سلطه گران آمریکایی را نیز بدست آورند.

توسلی عدم تغییر در مهره های حکومتی همانند پست های قضایی و نظامی زمان زمامداری حسنی مبارک و حضور مجدد آنها در دولت منتخب مردم مصر را مهر تأییدی بر این ادعای خود خواند.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: با توجه به این تحولات مهم بی شک یکی از عناصر حافظ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران طی 35 سال گذشته را باید تکیه بر رکن رکینی همچون آرمان گرایی اسلامی دانست./س


برچسب ها: آرمان گرایی ، انقلاب ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.