شمار زيادي از اهالي غزه با تجمع در گذرگاه رفح ضمن اعتراض به بسته شدن آن، خواستار بازگشايي گذرگاه شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ شماري از دانشجويان فلسطيني سرگردان در گذرگاه مرزي رفح در اعتراض به ادامه تعطيلي گذرگاه رفح براي پنجمين روز متوالي، که مانع از سفر آنها به خارج براي رفتن به دانشگاه هاي محل تحصيل خود شده است در مقابل گذرگاه تحصن کردند. 

سازمان هاي حقوقي فلسطيني از مقامات مصري خواستند اين گذرگاه را براي عبور و مرور شمار زيادي از افراد اعم از دانشجويان و بيماران که در آنجا سرگردان شده اند باز کنند. تامر المسحال خبرنگار اين شبکه در نوار غزه در گفتگويي از محل برگزاري تحصن گفت: در اين تحصن شماري از دانشجويان که به سبب بسته شدن گذرگاه از رفتن به دانشگاه هاي خود باز مانده اند و نيز تعدادي از دانش آموزان که براي مشارکت در اعتراضات به اينجا آمده اند شرکت دارند. 

شرکت کنندگان در اين تحصن همچنين از مقامات مصري خواستند در پي بستن تونل هاي موجود بين نوار غزه و مصر چاره ديگري براي فلسطينيان بينديشند. تحصن کنندگان پلاکاردهايي با خود حمل مي کنند که خواسته هاي خود را از طريق آن بيان مي کنند. 

خبرنگار الجزيره ادامه داد: هنوز معلوم نيست گذرگاه رفح چه زماني بازگشايي خواهد شد. بر اساس آخرين اطلاعات به دست آمده مقامات مصر به مقامات فلسطيني اعلام کرده اند که گذرگاه به سبب مسائل امنيتي بسته شده است که به حوادث و تنش هاي امنيتي در سينا مربوط مي شود و بسته شدن آن ناشي از تصميمات  سياسي نيست.
برچسب ها: رفح ، گذرگاه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار