پايگاه خبري راديو بين المللي فرانسه در مطلبي به مراسم رژه نيروهاي مسلح و نمايش موشک هاي قدر و سجيل در اين مراسم پرداخت و تأکيد کرد ايران بار ديگر قدرتش را به نمايش گذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري راديو بين المللي فرانسه در مطلبي به مراسم رژه نيروهاي مسلح و نمايش موشک هاي قدر و سجيل در اين مراسم پرداخت.

اين پايگاه خبري فرانسوي در گزارشي به قلم "سياوش قاضي" خبرنگار خود در تهران نوشت، روز يک شنبه بيست و دوم سپتامبر، نيروهاي مسلح ايران به رسم همه ساله مراسم رژه خود را برگزار کردند. در اين مراسم، سي موشک بالستيک با برد دو هزار کيلومتر به نمايش در آمد.  رئيس جمهور ايران گفت: در طول دويست سال گذشته ايران هرگز به هيچ کشوري تجاوز و حمله نکرده است. نظام جمهوري اسلامي هرگز آغازگر حمله اي نخواهد بود، اما هميشه در برابر متجاوزان ايستادگي خواهد کرد.

ايران در مراسم رژه سالانه نيروهاي مسلح، با نمايش سي موشک بالستيک با برد دو هزار کيلومتر،‌که از لحاظ تئوري قادرند اسرائيل و پايگاه هاي آمريکا در منطقه را هدف قرار دهند، قدرت نظامي خود را به رخ کشيد.

اين راديو گزارش داد: موشک هاي قدر و سجيل از سوخت جامد استفاده مي کنند که اين امر امکان جابجايي سريع‌تر و پرتاب بي وقفه آن ها را فراهم مي کند.

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هم اعلام کرد، ايران از توان و ظرفيت نابود کردن ناوهاي هواپيمابر آمريکايي در خليج فارس برخوردار است.

اين نمايش قدرت در حالي صورت گرفت که حسن روحاني رئيس جمهور ايران بايد براي شرکت در مجمع عمومي سازمان ملل متحد عازم نيويورک شود. او همچنين ديداري هم با فرانسوا اولاند، رئيس جمهور فرانسه برگزار خواهد کرد. 

محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران هم به نوبه خود با کاترين اشتون،‌مسوول ديپلماسي اتحاديه اروپا براي از سرگيري مذاکرات هسته اي ميان تهران و قدرت هاي بزرگ جهاني ديدار خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار