براساس اعلام شرکت ملي پالايش و پخش فراورده هاي نفتي ايران، با اوج گيري سفرهاي تابستاني میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در هفته پاياني شهریور به ٧٤ میلیون و ٦٥٠ هزار لیتر رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بنا بر اعلام رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در هفته منتهی به ٣٠ شهریور امسال میانگین مصرف روزانه بنزین کشور به ٧٤ میلیون و ٦٥٠ هزار لیتر رسید که از افزایش ٩٥٠ هزار لیتری مصرف این فرآورده در مقایسه با هفته پیش خبر می دهد.
 
بیشترین مصرف بنزین در این بازه زمانی (٢٣ تا ٣٠ شهریور) با ٨٠ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتربه روز پنج شنبه ( ٢٨ شهریور) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ٦٥ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر به روز جمعه (٢٩ شهریور) مربوط می شود.
 
آمار مصرف هشت روز پایانی تابستان امسال و مقایسه آن با هفته قبل از آن نشان می دهد، با کاهش مسافرت های بین شهری و شروع زود هنگام فعالیت آموزشی دانشگاه ها همچنین بازگشایی مدارس ابتدایی در روزهای پایانی تابستان،مصرف بنزین نیز افزایش قابل توجهی نداشته و در مقایسه با هفته قبل، تنها نیم میلیون لیتر رشد داشته است.
 
مصرف ٨٦,٥ میلیون لیتر بنزین در تهران
 
بر پایه این گزارش مجموع مصرف بنزین تهران درهفته منتهی به ٣٠ شهریور به ٨٦  میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر رسید که از مصرف روزانه نزدیک به ١١ میلیون لیتر دربازه زمانی ٢٣ تا ٣٠ شهریور حکایت دارد.
 
بیشترین مقدار بنزین مصرف شده در تهران با ١٣ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر به روز پنج شنبه ٢٨ شهریور و کمترین میزان مصرف آن نیز با ١١ میلیون و یکصد هزار لیتر به روز جمعه (٢٩ شهریور) مربوط   می شود.
 
مقایسه آماری هفته منتهی به ٣٠ شهریور با هفته قبل از آن نشان می دهد میانگین روزانه مصرف بنزین تهران (١٠ میلیون و ٨١٢ هزار لیتر) در مقایسه با هفته قبل (١٢,٤ میلیون لیتر) بیش از ١.٥ میلیون لیتر کاهش داشته است.

ثبت مصرف ٢٧ میلیون لیتر بنزین سوپر
 
مجموع مصرف بنزین سوپر کشور نیز در هفته منتهی به ٣٠ شهریور با میانگین ٣,٣ میلیون لیتر به ٢٦ میلیون و ٧٠٠ هزار لیتر رسید.
 
بر اساس آمار ارائه شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران،بیشترین مصرف این فرآورده با ٣,٨ میلیون لیتر به روز شنبه ( ٣٠ شهریور) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ٢.٩ میلیون لیتر به روز جمعه ( ٢٩ شهریور) مربوط می شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصرف ، بنزین ، سوپر ، روزانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار