هفتمين کنفرانس بين المللي تقريب بين مذاهب اسلامي در لندن بر خطرات ناشي از استمرار سخنرانيها و فتواهاي تکفيري تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني «اللؤلؤه» ؛‌اعضاي شرکت کننده در اين کنفرانس همچنين بر ضرورت ايجاد وحدت بين جريانهاي مختلف اسلامي به رغم همه مشکلات و آزار و اذيتهاي پيش روي حاميان تقريب بين مذاهب تاکيد کردند.

شرکت کنندگان در اين کنفرانس که ديروز  به کار خود پايان داد، در بيانيه پاياني آن تاکيد کردند: بايد با استفاده از تقريب بين مذاهب اسلامي ، محبت و گذشت را با سخنرانيهاي تکفيري و ايجاد کراهت بين مذاهب اسلامي جايگزين کرد. زيرا تقريب بين مذاهب اسلامي تاثيرات سازنده اي بر انسان و جامعه اسلامي و موسسات اسلامي آن دارد تا در قبال سياستهاي تبعيد و فتواهاي تکفيري و جهالت نقش خود را ايفا کند.

اين کنفرانس همچنين تاکيد کرد: طرح تقريب بين مذاهب اسلامي در حال حاضر بسيار ضروري به نظر مي رسد و هرکس مي خواهد امت اسلامي با وجود چالشها و خطرات و پيامدهاي فرقه گرايي موجود ،  به سرمنزل مقصود برسد  بايد از تقريب مذاهب حمايت کند. زيرا فرقه گرايي ابعاد خطرناکي به خود گرفته است و فتنه انگيزان از بين بردن سلامت عقيده و وحدت اسلامي را هدف خود قرار داده اند.

شرکت کنندگان در کنفرانس توافق کردند کميته اي تشکيل دهند که ماموريت آن ارائه راه حلهاي عملي براي مشکل فرقه گرايي باشد تا پس از  شناخت علل و مسببان فرقه گرايي راه حلهاي عملي براي از بين بردن آن ارائه شود.

اعضاي اين کنفرانس همچنين درباره رسانه هاي افراطگرايان در سراسر جهان هشدار دادند زيرا هم اکنون برخي شبکه هاي ماهواره اي  فتنه را در بين امت اسلامي شعله ور تر مي کنند .
برچسب ها: تکفیری ، استمرار ، کنفرانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار