معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بر لزوم توجه بیش از پیش به دیدگاه های کارشناسی در تمامی تصمیم گیری های بخش آب کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، رحیم میدانی، در نشستی با معاونان و مدیران شرکت مدیریت منابع آب ایران حاضر شد و پس از بیان دیدگاه های خود، نظرات مدیران ستادی آب کشور را شنید.

میدانی در این نشست با ابراز خرسندی از حضور دوباره در بخش آب کشور، گفت: در آغاز، تمایلی به پذیرش این مسئولیت نداشتم. اما با حمایت ها و تشویق های فراوان پیشکسوتان و کارشناسان صنعت آب و اعتماد وزیر نیرو به ابن جانب، توکل به خدا کرده و مسئولیت معاونت آب و آبفا را پذیرفتم.

وی از سابقه 27 ساله حضور خود در بخش آب به عنوان عاملی برای اطلاع دقیق از مسائل و مشکلات این بخش خبر داد و افزود: هشدارهایی که در ده پانزده سال گذشته از سوی برخی از دلسوزان کشور در زمینه مسائل آب کشور مطرح می شد، امروز به وقوع پیوسته و مشکلات متعددی پیش روی ما قرار گرفته است.

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو در ادامه گفت: سال هاست که حرف های خوبي راجع به آب زده می شود و امروز، روز عمل است.

میدانی افزود: ساختن سد با در اختیار داشتن منابع مالی، کار سختی نیست؛ اما در حوزه های غیر سازه ای، کار زیادی نشده است.

وی بر لزوم توجه بیش از پیش به دیدگاه های کارشناسی در تمامی تصمیم گیری های بخش آب کشور تأکید کرد و گفت: لازم است که مرور و تأملی در کارها و اقدامات گذشته بخش آب داشته باشیم تا ببینیم در کدام حوزه ها، نیاز به اصلاح روندها و امور وجود دارد و در این خصوص، ضرورت دارد که کارشناسان بتوانند با شهامت، دیدگاه هایشان را مطرح کنند.

این مقام مسئول سپس تاکيد کرد: بسیاری اوقات می بینیم که حتی مسئولان رده بالا و خواص کشور نیز از مسائل آب کشور آگاهی ندارند و لازم است که ارتقای آگاهی ها را، هم برای عامه مردم و هم برای نخبگان و خواص، جدی تر از گذشته در دستور کار قرار دهیم.

میدانی در ادامه داد: برای مدیریت بر منابع حیاتی و حساس آب کشور و برگرداندن قطار آن به ریل خود، نیازمند مدیران و کارشناسانی متخصص و باتجربه هستیم که از عظمت کار نهراسند و خود را برای فعالیت در عرصه ای وسیع و مهم آماده کرده باشند.

محمد حاج رسولیها، مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، نیز در این نشست، گفت: انتخاب آقای مهندس میدانی به عنوان مدیری باتجربه از خانواده بخش آب کشور به عنوان معاون امور آب و آبفا، باعث ارتقای روحیه همکاران بخش آب و ایجاد انری مضاعف در آنان شد.

وی سپس با ارائه گزارشی از نشست های شورای معاونان و مدیران شرکت، گردهمایی های مدیران ارشد و سفرهای استانی خود، گفت: برخی از مسائل که در گذشته به عنوان تکلیف برای بخش آب کشور تعیین می شد، بدون در نظر گرفتن دیدگاه های کارشناسی بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کارشناسی ، تصمیم ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار