فرهنگ عمومي كشور بانك پايه است و عمومیت یافتن این موضوع باید توسط شرکت‌های تأمین سرمایه چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،امروز 2 مهرماه فعالان بازار سرمايه درنشست كاري گرد هم امدند و در خصوص تامين مالي به تبادل نظر پرداختند در اين نشست  نادی مدیر تأمین سرمایه نوین گفت: یکی از نکات مهم پیش رو بحث توانگری در شرکتهای تأمین سرمایه است.بانك ها با جمع اوري سپرده هاي مردم و سپرده‌های جدید توان خود را بالا می‌برند
 
وي ادامه داد:شرکت‌های تأمین سرمایه نیز باید با بکارگیری از ابزارهای مختلف سطح توان خود را افزایش دهند.  كه اين امر با تعريف باید ابزارهایی جديد شرکت‌های تأمین سرمایه، تأمین مالی شوند.
 
مدیر تأمین سرمایه نوین با بیان اینکه فرهنگ عمومی کشور بانک پایه است، گفت: عمومیت یافتن این موضوع باید توسط شرکت‌های تأمین سرمایه چاره‌اندیشی شود و سازمان بورس عهده‌دار این مسئله نیست.
 
وی ادامه داد:پيچيدگي ابزارها يكي از مشكلات بازار است كه  باید در این رابطه ابزارهای ساده‌تری به بازار معرفی شود.
 
**نبود قانون مشخص براي اوراق بدهي

يکي از فعالان بازار سرمايه در ادامه گفت:ما انتشار اوراق بدهي رامنوط به ضمانت بانکي کرديم به گونه اي که به بازار پولي وصل شده ايم و قانون مشخصي درباره ي  اوراق بدهي نداريم  
 
در ادامه این نشست، نماینده سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به بحث تأمین مالی و ارتباط تنگاتنگ آن با فضای پولی خاطرنشان کرد: یکی از پیش‌نیازهای گسترش تأمین مالی ایجاد فضای تولید است و در زمینه ورود سرمایه‌گذاری‌های خارجی باید فضا بازتر شود.

نماینده سپرده‌گذاری مرکزی گفت انتشار اوراق بدهی در چارچوب مسائل شرعی و دینی اسلام الزامي است.
 
وي ادامه داد: اوراق بدهی با توجه به فعالیت آن در دنیا برای تأمین مالی، اوراق مناسبی است و با توجه به پویایی بازار سرمایه نسبت به بازار پول، ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد.
 
صنايع کوچک نيازمند توجه
 
كياني از سرمايه گذاري غدير در ادامه ي نشست گفت:بايد به صنايع کوچک توجه ويژ ه اي شود زيرا کمتر از 30 درصد اشتغال توسط صنايع بزرگ تامين مي شود.

وي ادامه داد:براي صنايع کوچک در کشور هيچ جايي در نظر گرفته نشده است در صورتي که اين صنايع در ايجاد اشتغال و توسعه نقش ويژه اي دارند.

کياني ادامه داد:اکنون که ازمنابع خارجي استفاده نمي کنيم بايد با انتشار اوراق سلف نفتي سرمايه گذاران داخلي و خارجي را جذب کنيم.


انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، سهام ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار