دکتر محسن زهرایی با بیان این که طی چند روز ‌آینده حدود 500 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور می شود گفت: حجاج خانه خدا الزامی برای زدن واکسن آنفلوآنزا ندارند.

دکتر محسن زهرایی، رئیس اداره واکسیناسیون وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به شروع فصل سرما شرکت وارد کننده واکسن آنفلوآنزا در حال تلاش برای واردات حدود 500 هزار دوز واکسن است. 

وی افزود: تزریق این واکسن برای گروه هایي توصیه می شود که در معرض خطر بیشتر ابتلا به این بیماری هستند که از جمله این گروهها سالمندان، بیماران قلبی عروقی، تنفسی،کلیوی، پیوندی و خانم های باردار هستند. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تزریق این واکسن برای حجاج الزامی است عنوان کرد: چون اعزام حجاج در فصلی است که امکان شیوع آنفلوآنزا وجود دارد تزریق این واکسن می تواند مفید باشد اما الزامی برای تزریق آن وجود ندارد. 

زهرایی با اشاره به اینکه ما کمبودی از لحاظ واکسن آنفلوآنزا در کشور نخواهیم داشت تصریح کرد: واکسن ها از دو طریق وارد کشور می شوند. 
اولین راه واردات تعداد محدودی واکسن است که از طریق وزارت بهداشت در اختیار مراکز بهداشتی درمانی قرار می گیرد تا برای بیماران خاص مورد استفاده قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی هم به صورت جداگانه تعداد زیادی از واکسن های آنفلوآنزا را بدون محدودیت وارد کشور می کند که مردم علاوه بر گروههای خاص می توانند این واکسن را تزریق کنند./ح
برچسب ها: واکسن ، آنفلوآنزا ، حجاج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۲
سلام نرخ آن چنده
با تشکر
آخرین اخبار