امام جمعه بوکان ایران اسلامی را از عزتمندترین کشورهای عالم معرفی کرد و افزود: ایران اسلامی عزت خود را مرهون خون شهیدان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت مومنان به رعایت تقوای الهی در تمامی شئونات زندگی، اظهار داشت: تقوا و پرهیزکاری یکی از صفات حسنه مسلمانان و عامل برتری آنان بر دیگر بندگان الهی است.

* اقتدار و عزت نظام اسلامی از نعمات بزرگ الهی بر ایرانیان

وی بر لزوم شکرگزاری در برابر نعمات الهی تأکید کرد و افزود: اقتدار نظام اسلامی نعمت بزرگی است که خداوند بر ایرانیان ارزانی داشته است، که این نعمت در سایه رهبری شایسته امام راحل در گذشته و مقام معظم رهبری در عصر معاصر است.

وی با اشاره به موقعیت کنونی ایران در مجامع بین‌المللی، تصریح کرد: اکنون به برکت نظام اسلامی و ولایت فقیه، ایران به درجه‌ای از ثبات و اقتدار رسیده است که نگاه‌های جهانی را به خود معطوف کرده است.

وی تکریم رئیس جمهور ایران در مقر سازمان ملل متحد و سخنرانی‌های متعدد او با سران دیگر کشورهای غربی را نشان از اوج عزت ایران در دنیا دانست و افزود: البته رئیس جمهور نیز با درایت تمام در این سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها به پرسش‌های مطرح شده پاسخ می‌داد و با قاطعیت تمام مواضع ایران را در برابر دنیا به تصویر می‌کشید.

* ایران اسلامی عزت خود را مرهون خون شهیدان است

وی این عزت را مرهون خون شهیدان آن دانست و گفت: رزمندگان اسلام با ایستادگی در برابر توطئه‌ها و تجاوزگری‌های مستکبران عالم آنان را از رسیدن به اهداف شوم خود ناامید کرده و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کردند.

وی در این راستا، فداکاری و مسئولیت‌پذیری مسئولان فعلی نظام را وظیفه آنان در خدمت‌رسانی بهتر به مردم عنوان کرد و افزود: لازم است همه تلاش‌ها در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم به کار گرفته شود تا همه اقشار جامعه از سطح امکانات و رفاه مطلوب برخوردار شوند.

* خدمت به مردم وظیفه مسئولان نظام اسلامی است

وی قرار گرفتن مسئولان خدایی برای خدمت به مردمی الهی را اصلی مهم در دستیابی به این مهم عنوان و تصریح کرد: مردمی که برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب خود از جان و مال خود و فرزندانشان گذشتند، شایسته در اختیار داشتن بهترین‌های عالم هستند؛ البته در این میان کسب رضای الهی و خوشنودی او به عنوان هدف غایی آنان از هر هدف مادی دیگر مهم‌تر و ارزشمندتر است.

وی بیداری اسلامی در دیگر کشورها را ثمره و حاصل پیروزی‌های مقتدرانه ایران در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال جنگ تحمیلی دانست و خاطرنشان کرد: عزت نفس نیز از ثمرات بیداری اسلامی است؛ به گونه‌ای که سبب شد گروهک‌هایی که به قصد تزلزل اتحاد سوری‌ها و ایجاد تفرقه میان آن‌ها وارد خاک سوریه شده بودند خود به تفرقه و دشمنی پرداخته و در نهایت منحل شوند./س


برچسب ها: ایران ، بوکان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.