رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از دیپلماسی صلح و دوستی میان ملت‌ها و توجه به رفع آلام بشری در سراسر جهان تاثیرگذارترین نهاد در نزدیک کردن دولت‌هاست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،محمد فرهادی در سومین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر، نهادی است که طبق آیات قرآنی همه را به نیکی کردن فرا می‌خواند و امروز در دولت تدبیر و امید با بهره‌گیری از آرمان‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری، بارقه امیدی در منطقه و جهان ایجاد شده و جهانیان را به تامل وادار کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز جمعیت هلال احمر در دولت تدبیر و امید با استفاده از ظرفیت دیپلماسی صلح و دوستی می‌تواند در کاهش تنش‌ها اقدامات موثری انجام دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به ارائه خدمات بدون چشمداشت مادی گفت: تمامی گروه‌های سنی در قالب داوطلبان، جوانان و امدادگران نجاتگر در جمعیت هلال احمر مشغول خدمت هستند و این عزیزان به عنوان نیروهای اثرگذار و پشتیبان موجب شده‌اند تا جمعیت هلال احمر ایران در میان سایر جمعیت‌ها برترین باشد.

وی افزود: وجود دو میلیون عضو و اعلام آمادگی آن‌ها برای خدمت، نشان دهنده عزم راسخ و نوع دوستی در جامعه ایرانی است. فرهادی با اشاره به ضرورت قانونمند شدن نحوه ارائه خدمات در بخش‌های حاکمیتی جمعیت و حضور خیل عظیم داوطلبان، جوانان و امدادگران در سراسر کشور و تشکیل مجامع که موجب شکل‌گیری سایر ارکان جمعیت شده است، گفت: شرح وظایف مجامع و شورا چنانچه عملیاتی شود به ارتقای ظرفیت خدمت رسانی به آحاد مردم منجر می‌شود.وی ادامه داد: بنابراین اجرای شرح وظایف قانونی مجامع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات و موانع، رفع شود و خدمات موثرتری انجام گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در عرصه‌های بهداشتی- درمانی اعم از داخل و خارج، امداد و نجات حوادث، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و ترویج فرهنگ خودامدادی و آموزش‌ها و غیره، دارای ظرفیت بالایی است و جا دارد تقویت شود.فرهادی با اشاره به وضعیت ناوگان امدادهوایی، جاده ای، دریایی و کوهستان نیز گفت: برای توسعه کمی و کیفی این ناوگان و تسهیل خدمت رسانی در شرایط بحرانی باید اهتمام بیشتری صورت گیرد و سطح آموزش‌ها نیز ارتقا یابد.

وی افزود: در زمینه ابعاد بین‌المللی نیز موضوع صلح و دیپلماسی باید در کانون جمعیت مورد توجه قرار گیرد

 


برچسب ها: استفاده ، دیپلماسی ، صلح ، دوستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.