امام جمعه رودهن گفت: مرگ به معنای فنا نیست و انتقال از منزلی به منزل دیگر بوده وجزء مسائل فلسفی و عرفانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد قیامت گفت :دو دروازه برای ورود به علم مرگ و برزخ وجود دارد وورودبه این عالم نیازمند عبور از این دو دروازه است مرگ برای همه انسانها حتمی است و انسانها زمانی از این دنیا رخت بر می بندند.

وی در ادامه این مطلب با اشاره به این موضوع که مرگ به معنای فنا نیست و انتقال از منزلی به منزل دیگر است تصریح کرد :ما حقیقت حیات و مر گ را نمی دانیم پیامبران و امامان وبزرگان و علما ی دین بار ها این موضوع را بیان کرده اند که مرگ به معنای فنا نیست و انتقال از منزلی به منزل دیگر است .

امام جمعه رودهن با تاکید بر این مطلب که زندگی بعد از مرگ جزء مسائل فلسفی و عرفانی است اضافه کرد :این موضوع جزء مسائل فلسفی و عرفانی است باید به این حقیقت پی برد که در قبر از ریز و درشت اعمال انسان سئوال می شود و دو پنجره برای انسان باز می شود اگر اعمال انسان خوب باشد پنجره ای بالای سر وی باز می شود در غیر اینصورت یک پنجره زیرا پای وی باز می شود .

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی در خاتمه با ذکر این موضوع که برزخ فاصله بین دنیا و آخرت است اظهارداشت :برزخ فاصله بین دنیا و آخرت است و جایگاه حقیقت عالم برزخ در قرآن کریم آمده است./س


برچسب ها: زندگی ، مرگ ، فلسفی ، عارقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.