نويسنده ادبيات دفاع‌مقدس كشورمان،‌ فرهنگنامه اسارت و بندگي را عاملي در جهت ملموس‌تر كردن آثار حوزه دفاع‌مقدس عنوان كرد.

"مجتبي رحماندوست" نويسنده ادبيات دفاع‌مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، در خصوص فرهنگنامه اسارت و بندگي گفت: تشكر مي‌كنم از "مسعود ده نمكي" براي اين كار ماندگار كه مي‌تواند راهگشايي در حوزه دفاع‌مقدس باشد. 

وي ادامه داد: اگر اين كار جامع و كامل باشد و تمامي اتفاقات اسارت دوران جنگ و دوران پس از جنگ را در بر مي‌گيرد به طور قطع مي‌تواند به عنوان منبعي مفيد مؤثر واقع شود. 

"رحماندوست" در خصوص تأثيرگذاري اين فرهنگنامه در حوزه دفاع مقدس و انتقال فرهنگ آن عنوان كرد: اين كتاب‌ها چندان نقش انتقال‌دهنده در فرهنگ دفاع‌مقدس را ندارند و اثرگذاريشان در حوزه‌هايي چون توليد آثار ادبي و هنري است، به طوريكه اگر نويسنده‌اي تصميم به تأليف رماني از دوران دفاع‌مقدس و فيلمنامه‌نويسي تصميم به ساخت فيلمي گرفت و يا كارگرداني براي نوع كارگرداني نيازي به اطلاعات بيشتر پيدا كرد اين دانشنامه مؤثر واقع مي‌شود و كمك زيادي مي‌كند. 

اين نويسنده ادبيات دفاع‌مقدس خاطر نشان كرد: اگر اين كتاب به عنوان دايرة‌المعارف جامع باشد فعالان حوزه دفاع‌مقدس براي توليدات فرهنگي در اين عرصه با آگاهي بيشتري وارد عمل مي‌شوند و به طور قطع آثارشان با واقعيت‌هاي دفاع‌مقدس ملموس‌تر و حس‌برانگيزتر خواهد بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار