جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران درست و سازنده عمل كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، احسان رجبي عضو هيات انتخاب  بخش مستند سي امين دوره جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران درباره ملاك هايش براي انتخاب فيلم ها گفت : موضوع مستند يكي از مهم ترين اركاني است كه باعث مي شود مستندي را براي حضور در جشنواره انتخاب كنم و شناخت درست مستند ساز از تكنيك هاي مستند سازي در تمام سطوح مسئله مهم و حائز اهميتي است و فرم ومحتوا بايد يكديگر را كامل كنند.
 
 از تمام كشور فيلم هاي براي حضور در جشنواره متقاضي بودند و در خيلي از فيلمهاي مستند ، تكليف سازنده با مفهومي كه قرار بود در فيلمش نشان بدهد مشخص بود.
 
اين عضور هيات انتخاب با اشاره به متقاضي بودن فيلم هايي براي حضور در جشنواره كه سازنده اش تعريف درستي از مديوم مستند نداشت خاطر نشان كرد: برخي از اين نوع آثار به لحاظ اثر بخشي بر مخاطب اصلا موفق نبودند. برخي از مستند سازان براي ساخت اثرشان به سراغ موضوعات متفاوت و نويي رفته بودند.
 
رجبي ضمن اشاره به شناخت مستند سازان از ادبيات و ساير هنرها افزود : يك مستند ساز بايد از تمام مسائل اجتماعي و فرهنگي شناخت نسبي داشته باشد تا بتواند اثر قابل قبولي بسازد و به عنصر تحقيق و پژوهش هم اهميت بدهد . يك مستند خوب مي تواند در جامعه جنبه هشدار دهندگي داشته باشد .
 
اين كارشناس سينما در باره اهميت برگزاري جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران عنوان كرد : جشنواره  فيلم كوتاه در طول مدت برگزاريش توانسته است در بحث نمايش هاي فيلم هاي كوتاه ايراني و خارجي درست وسازنده عمل كند .
 
سي امين جشنواره بين المللي توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني از 22 تا 28 مهرماه در تهران پرديس سينمايي ملت برگزار مي شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار