مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برنامه ریزی های انجام شده برای تبدیل این بندر به بندر سبز خبر داد

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس حمیدرضا دلبری با تاکید بر لزوم محقق شدن سیاست برد سه گانه در مسیر توسعه دریایی و بندری استان گفت: هم اکنون بیش از 50 شغل و حرفه در ارتباط با صنعت حمل و نقل دریایی وجود دارد که برای توسعه این صنعت باید مشاغل مرتبط به این بخش نیز توسعه یافته تر شوند.

وی افزود: در این تعامل سه گانه، باید اداره کل بنادر و بخش خصوصی به منافع خود دست یابد و محیط زیست دریایی نیز حفظ شود است.

به گفته دلبری، سازمان بنادر حدود 60 بندر کوچک چندمنظوره را در مراحل پایانی ساخت وآماده بهره برداری دارد که 32 بندر از بنادر مذکور در سواحل استان واقع شده است و تعداد زیادی از آنها به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: هرمزگان بیش از 72 بندر بزرگ و کوچک وجود دارد، و بیش از 50 درصد عملیات تخلیه و بارگیری کالا ی کشور در مجتمع بندری شهید رجایی انجام می شود.

دلبری گفت:در سالهای گذشته کارهای مهمی در بندر شهید رجایی از جمله ، افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینری به 6 میلیون TEU و الحاق 2400هکتار به اراضی پسکرانه آن انجام شده است.

وی با تاکید بر نقش مهم بنادر در معیشت و اشتغالزایی برای ساحل نشینان افزود: بیش از 80 درصد کل عملیات تجارت خارجی کشور از طریق بنادر انجام می شود که حدود 93 درصد واردات و بیش از 80 درصد از حجم کل صادرات کشور را بر عهده دارند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.