روزنامه هاآرتص نوشت تهديد نظامي رژيم اسرائيل عليه ايران واکنش گسترده اي در نيويورک داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه اسرائيلي امروز در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم "آري شاويت" نوشت سخنراني بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در مجمع عمومي سازمان ملل در روز سه شنبه با سخنراني ها قبلي او بسيار متفاوت بود. مشخص بود که اين سياستمدار اسرائيلي براي جمعيت اندکي سخن مي گفت. وي مي دانست که کسي به او حرف هاي او گوش نمي دهد. وي تقريبا با لحني آرام و با بد بدخلقي آن چه را مي خواست به جهاني گفت که گوشي براي شنيدن حرف هاي وي نداشتند.

نتانياهو بسيار دير وارد سازمان ملل شد. نخست وزير اسرائيل زماني وارد نيويورک شد که آمريکا به شدت در بحران داخلي غرق شده بود. نتانياهو هم ديگر نتانياهو سابق نبود. پس از آن که نمايش آيا وي حمله خواهد کرد/آيا وي حمله نخواهد کرد فروکش کرد، وي ديگر جدي گرفته نشد.

هاآرتص ادامه داد: پس از آن که "روحاني خندان" صحنه اين نمايش را از وي ربود، نتانياهو ديگر تبديل به يک خبر قديمي شده است. فقط اعراب، حامي وي باقي مانده اند و فقط آن دسته از همسايگان طرفدار آمريکا که از واشنگتن نااميد شده اند.

در پس سخناني نتانياهو، نمايشي نهفته بود. آن چه که نتانياهو گفت اين است که يا يک توافق بزرگ با ايرانيان انجام مي شود يا اسرائيل وارد عمل مي شود. يا جامعه بين المللي ايران را تحت فشار قرار مي دهد يا اسرائيل حمله خواهد کرد. اين تهديد، واکنش گسترده اي در نيويورک به همراه داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار