امام جمعه موقت دماوند گفت: سفر اخیر رییس جمهوری به نیویورک، زمینه شناخت و فراهم سازی فرصت های بین المللی را برای ایران فراهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین"حمید مشهدی آقایی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به سفر اخیر رییس جمهوری و هیات همراه ایشان به نیویورک اشاره کرد و افزود: سفر اخیر حجت الاسلام روحانی و هیات همراه ایشان به نیویورک و اقدامات صورت گرفته در خصوص مذاکرات و نیز دیپلماسی با کشورهای خارجی بسیار ارزشمند بود.

وی ادامه داد: نتیجه گیری در اینگونه سفرها هم به صورت افراط و هم به صورت تفریط مورد تایید نیست زیرا هر اقدامی هم نیازمند بررسی است و هم نیازمند نتیجه گیری مثبت تا اعتدال و تدبیر نهادینه شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه مذاکرات اخیر ایران با غرب با توجه به برنامه های آتی، تنها بر سر انرژی هسته ای است، خاطرنشان کرد: گرچه ایران با وجود تحریم ها و توطئه های غرب، با چالش ها و محدودیت هایی روبه روست ولی تنها دلیل مذاکرات ایران با غرب به رسمیت شناختن انرژی صلح آمیز هسته ای است.

امام جمعه موقت دماوند ادامه داد: مذاکره با هدف ارتباط با آمریکا محقق نشده است زیرا ایران با داشتن شرایط ارزشمند در جهان، نیازی به این ارتباط ندارد.

آقایی تصریح کرد: امروز ایران چه در عرصه خارجی و چه در عرصه داخلی با پیشرفت و توسعه در عرصه های بین المللی، فناوری، هوا و فضا و نیز حضور گسترده مردم و خلق حماسه 24 خرداد ماه در پای صندوق های رای، به جهانیان نشان داد که اگر چه با تحریم ها روبه روست ولی هیچگاه ضعیف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه حرکت امروز ما باید واقع بینانه باشد، افزود: ملت ایران با اتحاد و همدلی و نیز با تدبیر و درایت مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید، توانست جایگاه خود را در سفر اخیر ریاست جمهوری به دست آورد.

این مقام مسوول کشور ایران را نماد تشیع دانست و گفت: امروز دنیا به نبال تعامل است و این تعامل در مذاکرات اخیر زمانی محقق می شود که برد و پیروزی از آن هر دو طرف باشد و احترام متقابل حفظ شود./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.