مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: کار برداشت انار از سطح 400 هکتار باغات بارور این شهرستان از اوایل مهرماه شروع شده و تا آذرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، امان الله طوقی افزود: سطح زیر کشت باغات انار در شهرستان خاش 560 هکتار بوده که 400 هکتار آن بارور هستند.

وی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از 5600تن انار از انواع می‌خوش، ساوه‌ای، کیانی، میریحیی و شیرین بی‌هسته برداشت و به بازار مصرف خاش و دیگر شهرهای استان عرضه شود.

وی مرغوبترین انار استان را به واسطه آب و هوای مناسب تفتان، انار سنگان معرفی کرد و گفت: چهارصد و پنجاه هکتار از مجموعه 560هکتاری باغات انار خاش در این منطقه واقع شده که به منظور ایجاد اشتغال برای دختران روستایی یک کارگاه رب انار نیز در این منطقه فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی خاش بیان کرد: با توزیع 27هزار اصله نهال یارانه‌ای حدود 10درصد سطح زیر کشت باغات انار خاش نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین آفات که همه ساله خسارات زیادی به باغات انار وارد می‌کند کرم گلوگاه می‌باشد که تنها راه مبارزه با این آفت مبارزه مکانیکی و بیولوژیکی است که در روش مکانیکی تمامی باغداران باید نسبت به جمع آوری انارهای پوسیده و آفت زده اقدام و با سوزاندن آنها به نابودی این آفت کمک کنند. و در مبحث مبارزه بیولوژیکی با کرم گلوگاه انار انسکتاریوم یا کارگاه تولید حشرات مفید توسط بخش خصوصی در شهرستان راه‌اندازی شده که این کارگاه در جذب کارشناسان ناظر و نیز تولید سالانه میلیونها زنبور تریکوگراما و رها سازی آنها در باغات و نابودی آفات بسیار مؤثر عمل کرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.