انتظار شوراي مركزي جبهه پايداري براي تعيين جانشين آيت‌الله خوشوقت از سوي شوراي فقها، برگزاري نشست‌هاي فصلي احزاب مختلف، تكذيب تشكيل حزب سعيد جليلي، اعلام ماندگاري شعار "مرگ بر آمريکا"به عنوان اصلی‌ترین شعار 13 آبان و 9 دی و واكنش برخي از فعالان سياسي به عدم ثبات اوباما در ارائه نظراتش درباره ايران مهمترين عناوين خبري احزاب در هفته سپري شده بود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، احزاب در هفته‌اي كه گذشت حاوي عناوين خبري مهمي همچون انتظار شوراي مركزي جبهه پايداري براي تعيين جانشين آيت‌الله خوشوقت از سوي شوراي فقها، برگزاري نشست‌هاي فصلي احزاب مختلف، تكذيب تشكيل حزب سعيد جليلي، اعلام ماندگاري شعار "مرگ بر آمريکا"به عنوان اصلی‌ترین شعار 13 آبان و 9 دی و واكنش برخي از فعالان سياسي به عدم ثبات فكري گفتاري اوباما در ارائه نظراتش درباره ايران بود.

آيت‌الله مجتهد شبستري: آمريکايي‌ها حسن نيت خود را ثابت کنند/ ضرورت ادامه روند "نرمش قهرمانانه" از سوي ايران

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: با توجه به تغيير سياست از سوي باراك اوباما ظرف مدت كمتر از يك هفته، ديپلماسي ايران بايد با همان رويه قبلي و به صورت نرمش قهرمانانه ادامه يابد تا ببينيم كه آيا آن‌ها به عهد خود وفادار باقي خواهند ماند.



عسگراولادي: ۲ ماه ديگر تحریم‌ها به صورت کامل برداشته می‌شود/ قدرت خريد ۱۰۰ تن پسته را هم ندارم


اسدالله عسگراولادي در مورد رفع تحريم‌ها گفت: اولین اتفاق‌هایی که رخ داده، این است که تحریم بانک‌ها و کشتیرانی ما را برداشته‌اند که البته با یک فاصله ۲ ماهه این تحریم‌ها به صورت کامل برداشته می‌شود.

آيا سعيد جليلي قصد تشکيل حزب دارد يا خير؟

سخنگوی ستاد دانشجویی سعید جلیلی در انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 به اخبار منتشر شده مبني بر تشکيل حزب از سوي وي پاسخ داد.

قاضي‌زاده: جايگزين آيت‌الله خوشوقت در انتظار تاييد نهايي ساير اعضاي شوراي فقاهتي

سخنگوي جبهه پايداري گفت: اسامي مورد نظر از سوي شوراي مركزي به منظور تعيين جانشين مرحوم آيت‌الله خوشوقت به شوراي فقها ارسال شده و تاكنون نتيجه‌اي اعلام نشده و كماكان منتظر اعلام نتيجه نهايي از سوی شورا هستيم.

خانجاني: مگر میدان جنگ است که شورای فرماندهی تشکیل دهیم؟


عضو حزب كارگزاران سازندگي با اشاره به اخبار منتشر شده در برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر تشکیل شورای فرماندهی اصلاح‌طلبان در جلسه اخير اين جريان، گفت: مگر میدان جنگ است که شورای فرماندهی تشکیل دهیم؟ کلیات این ادبیات را نمی‌پسندم، چراكه اين ادبیات بیشتر به گروه‌های چریکی و پارتیزانی نزدیک است تا به احزاب اصلاح‌طلب.


آیت‌الله علوی‌گرگانی: از سیاسي بازی بپرهیزید/ اصل مطلب خدمت به مردم است

آیت‌الله علوی‌گرگانی خطاب به مسئولان گفت: وعده‌ها و شعارهای خود را در مقام عمل ثابت کنید و از کارهای حاشیه‌ای بپرهیزید، چرا که این حواشی، مقطعی و گذراست.



رسولي: ايجاد شعب استاني بنياد "اميد ايرانيان" در سراسر کشور/ اولين شعبه در خراسان رضوي تاسيس مي‌شود


رئيس ستاد انتخاباتي محمدرضا عارف در انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 ، از ايجاد شعب استاني بنياد "اميد ايرانيان" در سراسر کشور خبر داد.

کوهکن: حضور دوباره "سيدمحمد حسيني" در جلسات جامعه نمايندگان ادوار


دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس از حضور دوباره "سیدمحمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در جلسات شورای مرکزی این تشکل سیاسی خبر داد.

حبيبي: اوباما خيلي زود دست خود را رو کرد/ ذوق‌زدگي برخي در گفتگو با آمريکا تأسف‌آور است


دبيرکل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينکه اوباما خيلي زود دست خود را رو كرد، گفت: ملت ايران يك شناخت تاريخي از سياست‌هاي تجاوزكارانه آمريكا دارد، تا زماني كه آمريكا، گزينه نظامي را روي ميز دارد ما هم گزينه‌هاي خود به ويژه آشتي‌ناپذيري، ادامه مقاومت را همچنان روي ميز داريم.

کمالي: جزئيات جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات/ ضرورت مشارکت تمامي گروه‌ها در خانه احزاب


رئيس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: سیاستی که جریان اصلاحات در پیش گرفته است، مشارکت و همکاری همه گروه‌ها و احزاب با گرايشات مختلف در روند اداری کشور است.


حجت‌الاسلام و‌المسلمين ذوالنور: غرب ياوه‌گويي نكند؛ هر زبان به ناحق گشوده‌اي را قطع مي‌كنيم

مشاور نماينده ولي‌فقيه در سپاه گفت: "رهبر معظم انقلاب" برای استکبار جهانی به ویژه آمریکا خط و نشان کشیده‌اند که اگر انعطافی در دیپلماسی ایران دیده می‌شود، از روی ترس و ناچاری نبوده بلكه ما از موضع اقتدار وارد عمل شده‌ایم بنابراین یاوه‌گویی نکرده و حرکت ما را از روی ضعف ارزيابی نکنند.



حجت‌الاسلام قیومي: حزب‌هراسي مانعي براي ارتقاي فعاليت‌هاي مدني/ لابي‌گري احزاب در خارج از کشور موثر در تعامل ايران با دنيا

عضو حزب مردم‌سالاری از حزب‌هراسي به عنوان مانعي براي ارتقاي فعاليت‌هاي مدني نام برد و گفت: لابي‌گري احزاب و انجام فعاليت‌هاي قانوني با نظارت امنيتي در خارج از کشور نقش موثري را در تعامل ايران با دنيا از خود به جاي خواهد گذاشت.

نیک‌فر: بررسی سفر دکتر روحانی به نیویورک با حضور عراقچی/ آسیب‌شناسی اصولگرایان در اختیار جبهه پیروان قرار می‌گیرد

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی‌ مهندسین با بیان اینکه نتایج آسیب‌شناسی اصولگرایان در اختیار جبهه پیروان قرار می‌گیرد، از حضور معاون وزیر امورخارجه در جلسه شورای مرکزی حزب متبوعش خبر داد.

"مرگ بر آمريکا" اصلی‌ترین شعار یوم‌الله 13 آبان و 9 دی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم 13 آبان امسال روز بزرگ «مرگ بر آمریکا» خواهد بود. این شعار و نیز شعار «مرگ بر استکبار» به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در یوم‌الله سیزدهم آبان و نهم دی خواهد بود.

سجادي: برگزاري همايش جبهه پيروان در 18 مهرماه قطعي شد


سخنگوي جبهه پيروان از برگزاري همايش اين جبهه در 5 شنبه هفته جاري خبر داد.

آیت‌الله سبحانی: روحانیت اهل سیاسی کاری نیست، اصل نظام مهم است

يک مرجع تقليد گفت: طلاب و روحانیون باید نسبت به مسائل سیاسی آگاهی داشته باشند؛ البته باید به این مسئله مهم نیز توجه داشت که روحانیت، اهل سیاسی کاری نیست، اصل نظام برای ما مهم است.



فروزنده: تاکيد بر حل مشکلات اقتصادي محور اصلي در نشست فصلي ايثارگران

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از برگزاري نشست فصلي حزب متبوعش با محوريت بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در عرصه‌ داخلي و بين‌المللي خبر داد.

محتشمی: بررسی منشور رقابت‌های سیاسی در جبهه اصلاح‌طلبان/جلسه ماهانه حزب آزادی برگزار می‌شود


دبیرکل حزب آزادی با اعلام اینکه جلسه ماهانه حزب متبوعش چهارشنبه برگزار می‌شود، گفت: جلسه آتی جبهه اصلاح‌طلبان فرصت مناسبی برای بررسی تعامل جریانات مختلف سیاسی کشور خواهد بود.

ابطحی: جريان فکري اصلاح‌طلبان همچون بند تسبیح است

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه جريان فکري اصلاح‌طلبان همچون بند تسبیح است، گفت: تمامی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب در یک مجموعه با یک تفکر واحد گردهم می‌آیند.

آیت‌الله مکارم شيرازي: نظام و دولت به قم و حوزه بدهکار است


آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که نظام و دولت به قم و حوزه بدهکار است، گفت: حوزه علمیه قم نیازهای نظام را در عرصه‌های مختلف تامین می‌کند و در مقابل دولت نیز باید بدون منت حق قم را ادا کند و بدهی خود را بپردازند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار