باشناساندن و تبليغ فرش و گبري دستبافت عشاير مي توان سهم "صادرات" اين محصول را در بازارهاي بين المللي افزايش داد.

دهقان کارشناس فرش دستبافت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود "صادرات" فرش عشايري به کشورهاي اروپايي هنوز صادرات اين محصول جايگاه واقعي خود را پيدا نکرده است.

وي ادامه داد: اين هنر ايراني در حال حاضر به کشورهاي آلمان، سوئيس، چين و ژاپن صادر مي شود.

اين کارشناس با بيان اينکه تغيير سليقه در کشورهاي هدف عامل مناسبي براي بهبود صادرات اين نوع فرش است افزود: تمايل کشورها به  خريد فرش عشايري به دليل طرح هاي و رنگ هاي ويژه در حال افزايش است.

دهقان تصريح کرد: فرش عشايري بر گرفته از تراوشان ذهني فرشبافان بوده که اين امر جايگاه اين فرش را بيش از پيش در ميان هنر دوستان جلوگر مي کند.

اين توليد کننده اظهار داشت: با توجه به کيفيت بالا در اين نوع فرش ها مي توان با تبليغ بر روي اين محصول ميزان صادرات آن را افزايش داد و سبب تحقق هدف صادرات غير نفتي شد.

وي در پايان اشاره ايي به هزينه هاي فروش اين محصول  گفت: هزينه اين قبيل فرش ها با توجه به نوع بافت و نقشه که درشت بافت، معمولي يا ريزبافت باشند با هم متفاوت است و در نهايت اميدواريم اين هنر دستبافت عشاير راهي به سوي خانه هاي ايرانيان باز کند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: صادرات ، سلیقه ، هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار