یکی از داوران جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه، مجموعه تئاترشهر کرمانشاه و وجود علاقه مندان بسیار به هنر تئاتر را دو ویژگی مهم برای فعالیت جدی تر گروه های نمایشی در این استان دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت ايران تئاتر؛  "حسین فرخی"  مجموعه تئاترشهر کرمانشاه را مکانی بسیار مستعد و مناسب برای فعالیت های نمایشی دانست و اظهار کرد: در این مجموعه، تالارها و پلاتوهای بسیار مجهزی وجود دارد که می توان در آن فعالیت های بسیاری داشت. اگر چنین مجموعه ای در تهران وجود داشت، بی شک گروه های نمایشی علاقه فراوانی برای فعالیت در چنین محیطی از خود نشان می دادند.

وی با بیان اینکه 7 نمایش از میان تعداد زیادی از آثار به این جشنواره استانی راه یافته بودند، بیان کرد: این نمایش ها بیشتر از خود کرمانشاه بودند. یکی از مسائلی که باید در این رابطه مورد توجه قرار گیرد، انتخاب این آثار و راهیابی آن ها به جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه دو نوع گروه در این دوره وجود داشت، اذعان کرد: تعدادی از آثار کاملا رئالیستی و تعدادی از کارها کاملاً مدرن با سمت و سوی ابزورد بودند. در شکل گیری و اجرای هر دو گروه، عجله و شتاب وجود داشت و بخش هایی از آن ها می توانست حذف شود. برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی می تواند در راستای شناخت و آگاهی فعالان این عرصه موثر باشد.

وی درخصوص داوری آثار نیز اذعان کرد: چند ویژگی در داوری آثار نمایشی بسیار مهم است. انتخاب متن، کارگردانی و بحث اجرایی و باورپذیر بودن ساختارهای مناسب در متن از جمله این عناصرند.

داور جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه در پایان تصریح کرد: نوع نگاه و مسیری که یک جشنواره باید طی کند، بی شک در وضعیت تئاتر یک منطقه تأثیرگذار است. انتخاب تنها دو اثر از میان تعدادی آثار برای حضور در جشنواره ای مانند فجر، دشواری های خاص خود را دارد. یک کار باید در طول سال اجرا شود تا بتواند به مرحله بعد راه یابد و تنها به جشنواره محدود نشود.

گفتنی است، حسین فرخی به همراه محمدرضا خاکی و علیرضا مصلح تهرانی از 5 تا 7 مهرماه به عنوان داوران جشنواره تئاتر استانی در کرمانشاه حضور داشتند.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار