تبریز/

برطرف شدن درد کلیه با بهره گیری از گیاه دارویی خُرفه

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مصرف خوراکی خُرفه به عنوان سبزی خام و یا پخته همراه با پیاز و روغن برای تقویت روده‌ها، قطع اسهال و تب استفاده می‌شود و مصرف خام برگ و ساقه آن به صورت سالاد و همراه با سرکه برای درد کلیه مفید است.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: قسمت‌های هوایی خُرفه یعنی برگ، ساقه و دانه‌های آن ارزش دارویی دارند.

وی تشریح کرد: استفاده از تخم خُرفه برای تصفیه خون، رفع التهابات گوارشی، رفع سرفه و برطرف شدن تشنگی توصیه شده است.

نقشی ادامه داد: جویدن برگ خُرفه به مقدار کم، کُندی دندان را رفع می‌کند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با توصیه ای به میتلایان به دیابت یادآور شد: برگ و ساقه‌ خُرفه مسکن صفرا است و حرارت خون و کبد و معده را تسکین می‌دهد و کنترل ترشح ادرار در مورد بیماری دیابت مفید است.

وی با عنوان كردن بهره گیری از خُرفه برای برطرف شدن پیسی های دست و پا اظهار داشت: ضماد برگ و ساقه آن به تنهایی برای تسکین حرارت اعضا و سوختگی آتش مفید است و اگر بر معده و کبد گذارند برای تسکین حرارت آن‌ها مفید است و اگر با حنا تهیه شود و بر کف دست و پا گذارده شود برای حرارت و پیسی‌های دست و پا در صورت تکرار مفید خواهد بود.

نقشی ضمن بیان تاثیر این گیاه در از بین بردن سردرد تاکید کرد: ضِماد خُرفه بر روی پیشانی سبب از بین رفتن سردرد و دردهای میگرنی می‌شود./ب

 

برچسب ها: درد ، کلیه ، گیاه دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.