وزير کشور تاکيد کرد: رابطه میان حوادث و توسعه اقتصادی و اجتماعی نباید از نگاه سیاست گذاران و برنامه ریزان کشور مغفول واقع شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر‌کشور و قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران‌کشور به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی پیامی صادر کرد.

متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی به شرح زیر است:
 
زندگی بشر از بدو خلقت همواره بدلیل وقوع حوادث طبیعی با رنج از دست دادن نزدیکان و مشقت حاصل از خسارت مالی همراه بوده است. پیشرفت‌های مادی بشری به خصوص در یک قرن اخیر نه تنها از بار این محنت نکاسته است بلکه به علت دخالت‌های انسان در طبیعت موجب افزایش تعداد و پیچیده‌تر شدن آن‌ها نیز شده است.
 
در جمهوری اسلامی ایران به دلیل اهمیت موضوع و استعداد کشور برای وقوع حوادث طبیعی، روز بیستم مهر به عنوان «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی» نامگذاری شده است. این روز باید یادآور مخاطراتی باشد که جان و مال مردم و دستاوردهای توسعه‌ای ما را مورد تهدید قرار می‌دهد.
 
در شرایط کنونی که کشورمان در حال‌گذار از مراحل رشد و پیشرفت است وقوع حوادث طبیعی به دلیل تخریب گسترده زیرساخت‌ها و از دست رفتن سرمایه‌های انسانی متخصص، می‌تواند به عنوان یک تهدید جدی در فرآیند توسعه باشد. در این راستا نگاه متوازن به اصول مدیریت ریسک حوادث و تقدم اقدامات پیشگیرانه و کاهش اثرات نامطلوب حوادث می‌بایست در صدر فعالیت‌های دست اندرکاران امر قرار گرفته و رابطه میان حوادث و توسعه اقتصادی و اجتماعی نباید از نگاه سیاست گذاران و برنامه ریزان کشور مغفول واقع شود.
 
به هر حال با وجود تمامی تلاش‌ها و اقدامات انسانی، در بسیاری از موارد وقوع حوادث طبیعی اجتناب ناپذیر می‌باشد، لذا به مسئولان و عموم مردم توصیه می‌شود با تدبیر، از فرصت‌هایی که حوادث برای رفع آسیب پذیری‌های دیرینه و بسترسازی برای توسعه پایدار فراهم می‌آورد استفاده نموده و نویدبخش زندگی ایمن‌تر برای عموم مردم باشند.
 
در روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی ضمن قدردانی از تلاش کلیه فعالان عرصه مدیریت بحران کشور، یاد و خاطره کسانی را که فداکارانه عمر و جان خود را در راه خدمت رسانی به حادثه دیدگان حوادث از دست دادند، گرامی می‌داریم.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار