فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: مواد مخدر صنعتی تفاوتهای بسیاری با نوع مشابه سنتی خود دارد و خطرات و تبعات آن نیز به مراتب بیشتر است.

سرهنگ مهیار رستگاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: همچنین برخلاف گذشته، استفاده آنی از مواد مخدر برای افراد به کاری ساده تبدیل شده است و می توان آن را حتی به هنگام رانندگی نیز مصرف کرد.

وی با بیان سهولت در استفاده آنی از مواد مخدر افزود: امروز از آن سوی مرزهای کشور و در قالب ناتوی فرهنگی دشمنان راه های ساخت مواد مخدر صنعتی را طی برنامه های آموزشی بر روی شبکه های اینترنتی به جوانان و نوجوانان این کشور آموزش می دهند.

رستگاری افزود: در پرونده قتل خواهری که توسط برادرش در پردیس کشته شد، هنوز شکایتی از سوی آن خانواده نسبت به فرد قاتل ارائه نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس تصریح کرد: پیش از بیان هر موضوعی باید هفته ناجا را به همه امنیت سازان ایران اسلامی تبریک گفت.

وی ادامه داد: از فردا که سال کاری نیروی انتظامی در کشور و به تبع آن در شهرستان پردیس آغاز می شود باید شاخصهایی نظیر مردم داری، روز مداری و قانون مداری به عنوان سه اصل اساسی مورد توجه زحمتکشان این مجموعه قرار گیرد.

رستگاری با ابراز ناخرسندی از نقش کم رنگ برخی خانواده ها در زمینه تربیت فرزندان شان افزود: : دو هفته پیش از این در پرونده ای جنایی، برادری خواهر خود را به قتل رساند که این ماجرا با تلاش مأموران انتظامی و کار کارشناسی متخصصان آگاهی کمتر از 72 ساعت به دستگیری برادر یا همان قاتل انجامید.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس اضافه کرد: اما متأسفانه این پرونده قتل بعد از دو هفته هنوز شاکی ندارد و به نظر می رسد این خانواده از آن برادر قاتل کاملاً حمایت می کند؛ علاوه بر این، خانواده یاد شده در پیگیری های فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس نیز اعلام کرده که شکایتی در این خصوص ندارد.

وی ادامه داد: هرگاه موردی از تخلف و قانون شکنی روی دهد، بلافاصه نیروی انتظامی در اذهان جامعه به عنوان مجموعه ای پاسخگو تداعی می شود، اما در این میان این پرسش مطرح است که نیروی انتظامی شهرستان پردیس در وقوع این قتل چند درصد مقصر است؟

رستگاری تصریح کرد: آن خانواده به واسطه صحنه سازی های انجام شده نه تنها درصدد معرفی قاتل برنیامد، بلکه خود را در مقام یک شاکی نشان می داد، این حمایت از قاتل در خانواده مذکور به حدی بالا بود که استعداد بروز حادثه و قتلی مشابه نیز وجود داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس اضافه کرد: در این مورد و پرونده هایی از این دست به نظر می رسد نهاد خانواده در حال حرکت به سمت عکس اصل فرهنگ سازی است، برخی بجای دور کردن فرزندان خود از تخلف و بزهکاری گویی آنها را برای ارتکاب به اعمال این چنینی حمایت می کند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.