طی شش ماهه نخست امسال 16هزار و 623 تن انواع محصولات دامی در شهرستان زرندیه تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت : این تولیدات شامل هفت هزار و 500 تن شیرخام، پنج هزار و 200 تن تخم مرغ، دو هزار و 400 تن گوشت سفید، یک هزار و 500 تن گوشت قرمز، پنج تن ماهی و 18 تن عسل بوده است.
آقای احمد قره بیگلو با اشاره به اینکه سالانه بیش از 30 هزار تن انواع محصولات دامی در زرندیه تولید و روانه بازار می شود، افزود: این محصولات شامل گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ، عسل و آبزیان است که در مجموع 19 درصد از تولیدات دامی استان مرکزی را به خود اختصاص می دهد.
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 34 تن تخم مرغ استان مرکزی در زرندیه تولید می شود و این شهرستان با داشتن بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ کشور، 78 درصد گوشت شتر مرغ استان مرکزی را هم تولید می‌کند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: سالانه حدود 92 هزار تن انواع محصولات باغی نیز در زرندیه تولید می شود که عمده این محصولات تولیدی باغی در این شهرستان شامل پسته، بادام، انگور و گردو است.
قره بیگلو اضافه کرد: این شهرستان با تولید حدود 92 هزار تن محصولات باغی شامل پسته، بادام، انگور و گردو 5/24 درصد از تولیدات باغی استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.
شهرستان زرندیه به مرکزیت شهر مامونیه با 4150 کیلومتر مربع وسعت و حدود 85 هزار نفر جمعیت سومین شهرستان استان مرکزی از نظر وسعت و پنجمین شهرستان از نظر جمعیت است./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.